معاون پایش و نظارت حفاظت محیط زیست تهران اظهار کرد: تا پایان هفته دیگر تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا را نخواهیم داشت.

سلامت نیوز:معاون پایش و نظارت حفاظت محیط زیست تهران اظهار کرد: تا پایان هفته دیگر تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا را نخواهیم داشت.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ،محمد رستگاری در مورد اقدامات صورت گرفته در خصوص بهبود کیفیت هوای تهران گفت: با توجه به جلسه شنبه کمیته اضطرار آلودگی هوا تصمیم گرفته شده است که در طول هفته جاری مجوز طرح ترافیک فروخته نشود و معادن شن و ماسه نیز فعالیت‌شان را متوقف کنند، اما تعطیلی مدارس تنها برای روزهای یکشنبه و دوشنبه در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: بنابراین دیگر تعطیلی مدارس را تا پایان هفته نخواهیم داشت، مگر اینکه اعداد مربوط به کیفیت هوا تغییرات چشمگیری کند که احتمال آن بسیار کم است.

رستگاری اظهار کرد: تعطیلات یکشنبه و دوشنبه به دلیل آن بود که دانش آموزان چند روز متوالی در معرض آلاینده‌ها بودند و این تعطیلی‌ها سبب شد؛ کمتر در معرض خطر قرار بگیرند. همچنین پیک وارونگی هوا برای روز یکشنبه پیش‌بینی شده بود که تعطیلی مدارس با کم کردن از ترافیک از افزایش آلاینده‌ها و رسیدن به شرایط اضطرار جلوگیری کرد. در واقع تمام هدف‌های ما از تعطیلی مدارس محقق شده است.

وی در پایان اظهار کرد: آخرین عدد مربوط به شاخص کیفیت هوای تهران ۱۳۳ است و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha