رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: داوطلبان تحصیل رشته پرستاری در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی از طریق آزمون سراسری و در قالب قوانین و مقررات جاری آموزش جذب می‌شوند.

سلامت نیوز:رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: داوطلبان تحصیل رشته پرستاری در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی از طریق آزمون سراسری و در قالب قوانین و مقررات جاری آموزش جذب می‌شوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، محمدحسین پورکاظمی، رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور با اشاره به لزوم ایجاد تعادل بین تعداد پزشک و پرستار،‌ تربیت نیروی پرستار در بیمارستان های دولتی و خصوصی را برنامه ای مناسب جهت رفع نیاز کشور به نیروی پرستاری ذکر کرد.

پورکاظمی با تاکید بر لزوم وجود رابطه منطقی بین تعداد تخت‌های بیمارستانی و پرستارانی که در دانشگاههای وابسته به وزارت بهداشت تربیت می شود گفت: بررسی های به عمل آمده نشان می دهد میزان تربیت پرستار در کشور ما بسیار پایین تر از استانداردهای جهانی است و در کشور با کمبود شدید پرستار مواجه هستیم.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور اجرای طرح تحول سلامت و اقبال مردم به بیمارستان های دولتی را عاملی برای افزایش نیاز به خدمات پرستاری در کشور برشمرد و گفت: پرستاری شغلی مقدس و دشوار است و باید برنامه ریزی مناسب درخصوص تربیت پرستاران صورت گیرد.
پورکاظمی به برنامه های اخیر وزارت بهداشت برای توسعه تربیت نیروی پرستاری در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: طرح تربیت پرستار در بیمارستان های دولتی و خصوصی کشور یکی از برنامه هایی است که تا حدودی می تواند نیاز کشور در این زمینه را برطرف نماید.

وی با بیان اینکه این طرح زمینه لازم را برای تضمین موقعیت شغلی آینده داوطلبان فراهم می آورد گفت: این طرح به معنی تربیت نیرو خارج از ضوابط و چارچوب های جاری کشور نبوده و داوطلبان بر طبق ضوابط قانونی، با شرکت در آزمون سراسری در این دوره پذیرفته خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    تعداد پرستار کم نیست وکلی پرستار بیکار هست چرا استخدام نمیشن.من خودم چهار سال فارق التحصیل شدم واستخدام نشدم.وکلی از دوستام عین من هستن.وزارت بهداشت بخاطر دشمنی با پرستارا فقط میخواد این قشر رو تخریب کنه.وهدفش رفع کمبود نیست.باشه اینکارو بکنن و زحمت چند ساله ما رو نادید بگیرن.اما خدایی هم هست.میخوان ثابت کنن پرستار خیلی کم تر از این حرفاس.واز سرشون زیاد.این پزشک که براشونوتصمیم میگیره.من فقط میخوان اگر تو مسولین یک ادم عدالت خواه هست و قدرتشو داره لطفا نزاره این اتفاق بیفته.
  • الف .د ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    با سلام این جانب فارغ التحصیل پرستاری و شاغل در بیمارستان شهید دکتر چمران شیراز دارای 14 سال سابقه کار هستم . با وجود اینهمه دانشگاه دولتی و آزاد و فارغ التحصیلان کارشناس پرستار ی جویای کار و با توجه به جمعیت زیاد پرستاران متقاضی ویزای کار در کشورهای مختلف به نظر میرسد مشکل از کمبود پرستار نیست که بخواهند به این شکل جبران نمایند و حرفه ای که نبض سلامت جامعه است را تا این حد تنزل دهند و صد سال به عقب برگردانند. از مسوولین امر خواهشمندم به جای این تصمیم فکری به حال ارتقاء این حرفه در جهت رسیدن به استانداردهای جهانی و شرایط کاری طاقت فرسا و جلب رضایت شغلی شاغلین و بکار گیری فارغ التحصیلان جویای کار نمایند.