معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان بیشترین کودکان مبتلا به سوء تغذیه کشور را دارد باید برای حل این مشکلات برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

سلامت نیوز:معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان بیشترین کودکان مبتلا به سوء تغذیه کشور را دارد باید برای حل این مشکلات برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.


بهد گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر علی اکبر سیاری سه شنبه شب در حاشیه همایش ملی بیماری های شایع گوارش، کبد و تغذیه کودکان ایران در تالار وحدت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار اظهار داشت: اطلاعاتی از کودکان سیستان و بلوچستان را در این همایش به پزشکان و متخصصان ارائه خواهیم داد تا بتوانند به اتخاذ تصمیمات خوب و اقدامات لازم برای بهبود وضعیت تغذیه کودکان منطقه کمک کنند.

وی گفت: همه باید برای رفع مشکل سوء تغذیه کودکان در سیستان و بلوچستان فعالیت ها و اقدامات لازم را انجام دهند تا بتوانیم در آینده افراد سالم و بدون هیچ گونه بیماری تحویل جامعه دهیم.

وی به بازدید خود از مناطق حاشیه شهر چابهار اشاره کرد و گفت: زندگی حاشیه نشینان از نظر دسترسی به امکانات رفاهی نظیر آب و برق در سطح خیلی پایینی قرار دارد اما از نظر بهداشتی با راه اندازی پایگاه سلامت به نسبت خوب است.معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: برای هر دو تا سه هزار نفر در شهر چابهار یک کارشناس مراقب سلامت و برای 30 تا 50 هزار نفر یک مرکز سلامت با کادر متخصص انجام وظیفه می کنند.

سیاری بیان کرد: در مناطقی از سیستان و بلوچستان هر سال بیماری وبا و مالاریا داشته ایم که با مراقبت های لازم کمتر شده است و در سال های آینده روند کنترل بیماری ها بهتر خواهد شد.

وی گفت: بیماری هایی مانند دیابت، سرطان، فشار خون در سیستان و بلوچستان نسبت به سایر نقاط کشور کمتر است.

همایش ملی بیماری های شایع گوارش، کبد و تغذیه کودکان که عصر سه شنبه با حضور دکتر غلامرضا خاتمی بنیانگذار طب گوارش و کبد کودکان ایران، دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزیر بهداشت و اساتید برجسته رشته کودکان در تالار وحدت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار آغاز بکار کرده است و تا 10 دی ماه ادامه دارد.

 در این همایش ملی قرار است 65 مقاله در قالب سخنرانی در مدت سه روز توسط اساتید برجسته سراسر کشور با موضوع بیماری های گوارش، کبد و تغذیه کودکان ارائه شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha