دادستان کل کشور گفت: به عنوان مدعی حقوق عامه با آلوده‌کنندگان هوا برخورد می‌کنیم.

سلامت نیوز: دادستان کل کشور گفت: به عنوان مدعی حقوق عامه با آلوده‌کنندگان هوا برخورد می‌کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رییسی در حاشیه نشست مشترک قوه قضائیه با پلیس فتا در جمع خبرنگاران درباره ورود دادستانی کل کشور به موضوع آلودگی هوا، گفت: هوای مناسب برای شهروندان یک حق عمومی است و از حقوق عامه مردم محسوب می‌شود که باید هوای سالمی داشته باشند. هوای آلوده حتماً تهدیدکننده حق عمومی مردم است.

وی افزود: در جایگاه قضایی این موضوع را پیگیری می‌کنیم. قوه قضائیه پیگیری می‌کند که آیا مسئولان مربوطه وظایفی را که در خصوص سالم بودن هوا بر عهده داشته‌اند انجام داده‌اند یا خیر که سازمان بازرسی دستگاه پیگیری‌کننده این موضوع در قوه قضائیه است.

رئیسی ادامه داد: ما پیگیر هستیم که گزارشات مربوطه از سازمان بازرسی زودتر به دستمان برسد؛ چرا که هوای پاک و سالم داشتن مردم و شهروندان بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در فضای رسانه‌ای، سازمان محیط زیست بعضاً اعلام می‌کند که شهرداری‌ها باید در این خصوص اقدام کنند که باید بگویم به دور از فرافکنی همه در این زمینه مسئولیم و نباید این موضوع را به بخش خاصی اختصاص دهیم. هر کس در رابطه با حفظ محیط زیست مسئولیت دارد، اما مسئولیت اصلی آن بر عهده دولت به ویژه سازمان محیط زیست است.

دادستان کل کشور افزود: دادستانی به عنوان مدعی حقوق عامه با آلوده کنندگان هوا برخورد می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha