رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزا در فارس گفت: تعداد 300 نفر در این استان به بیماری آنفلوانزا مبتلا شدند که 11 نفر آنان جان خود را از دست دادند.

آنفلوانزا در فارس با 300 مبتلا و 11 قربانی

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزا در فارس گفت: تعداد 300 نفر در این استان به بیماری آنفلوانزا مبتلا شدند که 11 نفر آنان جان خود را از دست دادند.
 
به گزارش سلامت نیوز، دکتر محمد هادی ایمانیه در گفت و گو با ایرنا افزود: 900 نفر در استان فارس مشکوک به ابتلا به بیماری آنفلوانزا بودند که پس از انجام آزمایش های لازم، ابتلای 300 نفر از آنها به این بیماری مشخص شد.

وی با بیان اینکه هیچکدام از متوفیان این بیماری مادران باردار نبوده اند گفت : تعدادی از مبتلایان از جمله مادران باردار بوده اند که با اقدامات بهنگام درمانی از مرگ آنان جلوگیری شده و بهبودی یافته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: سال گذشته 111 نفر در فارس به بیماری آنفلوانزا مبتلا شده بودند که هشت نفر از آنها جان باختند.

او گفت: افراد فوت شده همگی از جمله افراد دارای بیماری های تنفسی بوده اند و علت آن مقاومت کم این افراد در مقابل این بیماری است.

دکتر ایمانیه اظهار کرد: تب(معمولا بالای 38.5 درجه سانتیگراد) و حداقل یکی از علائم سرفه، گلودرد، درد عضلانی، سردرد، سرگیجه، دل درد، دل پیچه، اسهال و استفراغ از جمله علائم این بیماری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: بیماری آنفلوانزا یک بیماری تنفسی ناشی از آلودگی با ویروس آنفلوانزا است که بسیار عفونی است و می تواند به سرعت از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

او افزود: در صورت مشاهده تنگی نفس، درد یا فشار در قفسه سینه، سرگیجه ناگهانی، گیجی، استفراغ شدید، عود مجدد و ناگهانی بیماری پس از بهبودی، تغییر رنگ کبود یا خاکستری پوست (به خصوص در کودکان)، عدم هوشیاری و عدم نوشیدن مایعات به اندازه کافی، فرد بیمار باید برای بستری و درمان به بیمارستان منتقل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha