یک متخصص بیماری های مغز و اعصاب گفت: صرع بیماری قابل درمانی است و نسبت به بیماری های دیگر مانند دیابت و آسم قابل درمان تر است به طوری كه حدود 76 درصد بیماران اگر به طور مرتب داروهای خود را مصرف كنند و در نتیجه آن ام آر آی آنها طبیعی شود، می توانند بنا به صلاحدید پزشك، بعد از سه تا پنج سال از زمان شروع بیماری داروها را قطع كنند.

سلامت نیوز:یک متخصص بیماری های مغز و اعصاب گفت: صرع بیماری قابل درمانی است و نسبت به بیماری های دیگر مانند دیابت و آسم قابل درمان تر است به طوری كه حدود 76 درصد بیماران اگر به طور مرتب داروهای خود را مصرف كنند و در نتیجه آن ام آر آی آنها طبیعی شود، می توانند بنا به صلاحدید پزشك، بعد از سه تا پنج سال از زمان شروع بیماری داروها را قطع كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از انجمن صرع ایران، دكتر طیبه عباسیون متخصص بیماری های مغز و اعصاب و عضو هیات مدیره انجمن صرع ایران در آستانه برگزاری دوزادهمین کنگره بین المللی صرع ایران در مورد ویژگی های بیماری صرع گفت: صرع بیماری قابل درمانی است و نسبت به بیماری های دیگر مانند دیابت و آسم قابل درمان تر است به طوری كه حدود 76 درصد بیماران اگر به طور مرتب داروهای خود را مصرف كنند و در نتیجه آن ام آر آی آنها طبیعی شود، می توانند بنا به صلاحدید پزشك، بعد از سه تا پنج سال از زمان شروع بیماری داروها را قطع كنند.

وی افزود: در طول مدت مصرف دارو (پنج سال اولیه) نیز بیمار زندگی كاملا نرمالی دارد و می تواند مانند سایرین به امور روزمره خود بپردازد.
عباسیون با اشاره به اینكه افراد بسیار زیادی هستند كه به رغم ابتلای به صرع، بسیار موفق اند، اضافه كرد: افراد بسیار مشهوری مانند ناپلئون و ژولیت سزار مبتلا به صرع بودند و در حال حاضر مبتلایانی در بین ورزشكاران ایرانی داریم كه بسیار موفق هستند.
وی گفت: مبتلایان به این بیماری نباید از جامعه مطرود شوند زیرا آنها می توانند زندگی نرمال خود را تنها با محدودیت های خفیفی ادامه دهند، به تحصیل بپردازند، شغل مورد علاقه خود را  داشته باشند و حتی ازدواج كنند و در زمینه ازدواج به خصوص مردان مبتلا به صرع هیچ مشكلی ندارند و فقط زنان در هنگام بارداری باید موضوع را با پزشك خود در میان بگذارند.
عباسیون اظهار كرد: جامعه نباید به این بیماری به گونه ای نگاه كند كه مبتلایان به صرع باید مطرود شوند زیرا آنها می توانند در جامعه حضور فعالی داشته باشند و فقط در 2 یا 3 شغل مانند خلبانی و غواصی و كار در ارتفاع نمی توانند وارد شوند اما قادر به اشتغال در سایر مشاغل هستند.
وی افزود: بیشتر مبتلایان به صرع، افرادی باهوش و مستعد هستند و حتی پزشكان و متخصصان زیادی داریم كه مبتلا به این بیماری هستند. بنابراین نباید از بیمار صرعی ترسید بلكه باید با آنها برخورد عادی داشت.
عضو هیات مدیره انجمن صرع ایران در خصوص شیوع این بیماری گفت: در تمام جوامع یك درصد جمعیت مبتلا به صرع هستند و بر این اساس می توان گفت كه حدود 700 تا 800 هزار صرعی در ایران وجود دارند كه با اضافه كردن این تعداد به اطرافیان و خانواده های آنها، حدود 3 تا 4 میلیون ایرانی درگیر این بیماری و مسائل حواشی آن هستند.
عباسیون در تعریف بیماری صرع اظهار داشت: صرع به علت ایجاد ایمپالس ناگهانی و گذرای سلول های مغز ایجاد می شود كه سبب بروز علائم یا حركاتی غیرارادی و گذرا در بیمار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha