دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 172692

زمانی که شخصی آلرژی غذایی پیدا می‌کند، درواقع بدن او نسبت به پروتئین موجود در آن ماده غذایی واکنش نشان داده و دچار خارش، تورم و نفس‌تنگی می‌شود.

سلامت نیوز: زمانی که شخصی آلرژی غذایی پیدا می‌کند، درواقع بدن او نسبت به پروتئین موجود در آن ماده غذایی واکنش نشان داده و دچار خارش، تورم و نفس‌تنگی می‌شود.


بادام زمینی
 به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، یکی از مؤثرترین مواد آلرژی‌زا، بادام زمینی است. هر نوع فرآورده حاوی این ماده ممکن است باعث تحریک آلرژی شود. بنابراین حتما به برچسب روی مواد خریدنی توجه کنید. اگر به رستوران می‌روید و قصد دارید غذای جدیدی را امتحان کنید، از مواد تشکیل دهنده آن غذا اطمینان پیدا کنید و اطلاع دهید که به بادام زمینی آلرژی دارید.


شیر و لبنیات
شیر یکی از محرک‌ترین مواد برای آلرژی، به ویژه در کودکان است. بعضی از نوزادان آلرژیک ، از ابتدا باید شیر خشک ضد آلرژی یا شیر سویا مصرف کنند. اگر از شیر مادر تغذیه می‌کنند نیز مادر نباید شیر حیوانی مصرف کند. حتی مواد خوراکی بسته‌بندی شده مانند کیک و بیسکویت که حاوی شیر حیوانی هستند، می‌توانند محرک آلرژی باشند. به لیست مواد تشکیل دهنده بر روی برچسب‌ها دقت کنید.


تخم مرغ
بسیاری از کودکان نسبت به تخم مرغ آلرژی دارند. تخم مرغ از اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده سس مایونز، خامه شیرینی، نودل و کیک‌ها است. علاوه بر این‌ها، از آنجایی که واکسن سرماخوردگی به کمک تخم مرغ تولید می‌شود، پیش از تزریق، پزشک را در جریان آلرژی‌ قرار دهید.


آبزیان صرف‌دار
گاهی ممکن است بزرگسالان، به صورت ناگهانی نسبت به غذاهای دریایی، آلرژی پیدا کنند. متأسفانه این نوع حساسیت تا آخر عمر در فرد باقی می‌ماند. غذاهایی مانند میگو، انواع خرچنگ، حلزون، صدف و گوش‌ماهی، همگی آلرژی‌زا هستند.


مغزهای درختی
به نظر می‌رسد مغزها، همه‌جا هستند. حتی در لوسیون‌های آرایشی و بهداشتی. در این صورت حتما به برچسب محصولات مختلف توجه کنید. گردو، بادام، فندق، پسته، کاشو، گردو آمریکایی و میوه درخت کاج، همگی جزو مغزهای حساسیت‌زا هستند. اما مغزهایی مانند جوز، شاه‌بلوط و انواع تخمه‌ها آلرژی‌زا نیستند.


ماهی
سالمون، ماهی تن و هالیبوت، انواعی از ماهی‌ها هستند که به شدت حساسیت‌ ایجاد می‌کنند. معمولا اگر به یک نوع ماهی، آلرژی داشته باشید، نسبت به انواع دیگر هم حساسیت خواهید داشت. بنابراین اگر به غذاهای چینی و تایلندی علاقه دارید، مراقب باشید. اکثر این غذاها یا سس‌ها، حاوی ماهی هستند.


گندم
گندم ممکن است در خیلی از غذاها وجود داشته باشد. اگر به گندم حساسیت دارید باید از خوردن غذاهایی که حتی مقدار کمی آرد گندم در آن استفاده شده است نیز بپرهیزید. به علاوه احتمالا نسبت به بلغور گندم، سمولینا و نشاسته نیز حساس هستید. اما مصرف غلات دیگری مانند جو، چاودار، ذرت و برنج بلامانع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha