یک متخصص کودکان، عنوان کرد: زمانی که شیرخواران بعد از مصرف شیر مادر دچار استفراغ شوند به گونه‌ای که طی ماه‌های تولد هیچ گونه افزایش وزنی نداشته باشند، شخیص رفلاکس معده داده می‌شود.

همه چیز در مورد رفلاکس معده نوزادان

سلامت نیوز:یک متخصص کودکان، عنوان کرد: زمانی که شیرخواران بعد از مصرف شیر مادر دچار استفراغ شوند به گونه‌ای که طی ماه‌های تولد هیچ گونه افزایش وزنی نداشته باشند، شخیص رفلاکس معده داده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر اکبر کوشانفر  با بیان اینکه 20 تا 30 درصد نوزادان در بدو تولد به رفلاکس معده مبتلا می‌شوند، گفت:اگر نوزادی بعد از مصرف شیر دچار استفراغ شد اما بعد از تولد و در ماه‌های اول افزایش وزنی حدود 800 تا 900 گرم داشت نمی‌توان گفت دچار رفلاکس شده است.

این متخصص کودکان ادامه داد: زمانی که پزشک تشخیص رفلاکس و یا استفراغ بیش از حد طبیعی را بدهد قطره‌ای برای پیشگیری تجویز می‌کند که به خانواده‌ها توصیه می‌شود این قطره را طبق دستور پزشک مصرف کنند.

کوشانفر افزود: در نوزادانی که پزشک تشخیص قطعی رفلاکس را می‌دهد به مادران توصیه می‌شود نوزاد را بلافاصله بعد از شیردهی نخوابانند و بعد از شیردهی نوزاد را بر بالشی که دو تا سه سانتی‌متر از زمین فاصله دارد بگذارند تا نوزاد دچار استفراغ و بازگرداندن شیر نشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برخی کودکان بعد از استفراغ مکرر دچار نفخ شکم می‌شوند، گفت: در این صورت به مادران توصیه می‌شود روزانه یک تا دو بار در فواصل شیردهی به مقدار 2.5 سی سی عرق نعناع بهداشتی را که دارای نشان استاندارد وزارت بهداشت باشد،به نوزاد بدهند.

این متخصص کودکان یادآور شد: رفلاکس معده به صورت طبیعی در 6 ماهگی یا یک سالگی بهبود می‌یابد اما در برخی کودکان نیز ممکن است تا دو سالگی ادامه داشته باشد.

کوشانفر در پایان خاطرنشان کرد: مادران باید توجه داشته باشند اگر نوزاد دچار استفراغ و بازگرداندن شیر شد،مجدد بعد از 30 دقیقه تا یک ساعت شیردهی داشته باشند و بعد از مصرف هر بار شیر و یا دارو نوزاد را به پشت برگردانند و در آغوش بگیرند و به آرامی به پشتش بزنند تا گاز معده خارج شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha