پس از آنکه غضنفر میرزابیگی معاون پرستاری وزیر بهداشت نسبت به سخنان آدابی در مراسم روز پرستار در برج میلاد واکنشی تند نشان داد و گفت :« در عین حال قطعا براساس شناخت چند ساله ای که از تک تک اعضای شورای عالی و هیات مدیره های نظام پرستاری سراسر کشور دارم، باور و یقین دارم این موضع و ادبیات به هیچ عنوان مواضع و ادبیات اعضا و روسای محترم هیات مدیره ها نیست.» هیئت مدیره های سازمان نظام پرستاری با انتشار مطالبی جداگانه مواضع آدابی رئیس این سازمان را درد دل تمام پرستاران واقعی کشور دانسته و با حمایت قاطع از رئیس سازمان نسبت به این سخنان واکنش نشان دادند.

حمایت قاطع هیئت مدیره از رئیس نظام پرستاری/صحبت های آدابی، درد دل تمام پرستاران کشور است

سلامت نیوز:پس از آنکه غضنفر میرزابیگی معاون پرستاری وزیر بهداشت نسبت به سخنان آدابی در مراسم روز پرستار در برج میلاد واکنشی تند نشان داد و گفت :« در عین حال قطعا براساس شناخت چند ساله ای که از تک تک اعضای شورای عالی و هیات مدیره های نظام پرستاری سراسر کشور دارم، باور و یقین دارم این موضع و ادبیات به هیچ عنوان مواضع و ادبیات اعضا و روسای محترم هیات مدیره ها نیست.» هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری با انتشار مطالبی جداگانه مواضع آدابی رئیس این سازمان را  درد دل تمام پرستاران واقعی کشور دانسته و با حمایت قاطع از رئیس سازمان نسبت به این سخنان واکنش نشان دادند.

به گزارش سلامت نیوز دبیر هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با اشاره به اظهارات معاون پرستاری وزارت بهداشت مبنی بر اینکه پرستاری در دوران وزارت بهداشت دکتر پزشکیان بدترین دوران خود را سپری کرد، گفت: آن زمان بنده ۱۶۰ هزار تومان دریافتی داشتم و سکه ۵۴ هزار تومان بود و می شد با حقوق من سه سکه خرید. اما حالا حقوق بنده کمتر از ۲ میلیون تومان است و نمی توانم همان سه سکه را بخرم.

یحیی عبداللهی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، اظهارداشت: معاون پرستاری وزارت بهداشت عنوان داشته در دوران وزارت پزشکیان، اختلاف پرداختی پزشک و پرستار خیلی بیشتر از امروز بود، در حالی که آن زمان یک پرستار بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان دریافتی داشت و یک پزشک متخصص در بخش دولتی ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان می گرفت که حدود ۴ تا ۵ برابر می شد.

وی ادامه داد: الان یک پرستار به طور میانگین ۲.۵ میلیون تومان می گیرد ولی دریافتی یک متخصص بین ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان است و بعضا داریم پزشکانی که ۷۰۰ میلیون تومان هم می گیرند و این فاصله دریافتی فاجعه است.

عبداللهی در واکنش به آمار و ارقامی که معاون درمان وزارت بهداشت در ارتباط با دریافتی پرستاران و پزشکان ارائه داده است، گفت: دریافتی ۱۳.۵ میلیون تومانی یک متخصص حتما برای یک روز بوده و شاید هم شوخی کرده اند.

دبیر هیئت مدیره نظام پرستاری تهران تاکید کرد: ما حاضریم فیش حقوقی و پرینت واریزی به حساب مان را رسانه ای کنیم و دوستان نیز که مدعی دریافتی ۱۳.۵ میلیونی هستند، فیش حقوقی و پرینت واریزی به حساب شان را علنی کنند، ببنیم چه کسی چقدر می گیرد.

وی از سازمان بازرسی کل کشور به عنوان یک دستگاه نظارتی خواست که در بحث دریافتی پزشکان و پرستاران ورود کند، تا معلوم شود که اختلاف دریافتی این گروه چقدر است.

عبداللهی همچنین در ارتباط با صحبت های رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور در همایش روز پرستار در برج میلاد، گفت: صحبت های دکتر آدابی، درد دل تمام پرستاران واقعی کشور است.

پرستاران مراقب حرف های تفرقه افکنانه باشند/حمایت قاطع از سازمان نظام پرستاری

رئیس کمیسیون حقوقی شورای عالی نظام پرستاری کشور، با تاکید بر اینکه پرستاری ایران اهل استدلال است و هیچ گاه از حق خود نخواهد گذشت، خواستار خشکاندن ریشه اختلافات شد.

وحید نصیری با اشاره به هجمه هایی که این روزها به سمت و سوی جامعه پرستاری کشور نشانه رفته است، گفت: تا زمانی که وزارت بهداشت به هر بهانه ای نخواهد به تعهدات قانونی خود در قبال پرستاران عمل نماید، که این تعهدات گره خورده با حقوق گیرندگان خدمت است و اجرایی شدن آنها موجب ارتقاء سطح خدمات سلامت به ملت بزرگ ایران می شود، قطعا سازمان نظام پرستاری با شدت و سرعتی بیشتر از گذشته تحت حمایت قاطع شورای عالی و بدنه پرستاری کشور به مطالبه حقوق مردم و پرستاران ادامه خواهد داد.

وی افزود: امروز به لطف رویکرد منطقی سازمان نظام پرستاری تمام مسئولین کشور به این نتیجه رسیده‌اند که بدون حضور و رضایت پرستاران نخواهند توانست مشکلات سلامت کشور را حل کنند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، تاکید کرد: اگر پرستاری از اقتدار برخوردار نباشد، وزارت پزشک سالار و تمامیت خواه بهداشت و درمان هیچ گاه با ما و حقوق ملت کنار نخواهند آمد و همه نوع حمله را به سلامت مردم به منظور انتفاع بیشتر مالی و سیاسی خواهند داشت، چرا که وزیر محترم بارها در توجیه اجرای طرح تحول سلامت هدف اصلی آن را ریشه کنی زیرمیزی بیان کرده اند.

وی، انتخابات را مظهر و تجلی دموکراسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: دشمنان ملت همواره همه توان خود را برای کم رنگ و غیر واقعی نشان دادن رای مردم در هر انتخاباتی بکار گرفته اند، و بیانات معاونت پرستاری وزارت بهداشت در خصوص هیئت رئیسه سازمان نظام پرستاری کشور هم بیشتر در همین راستا بوده است که گفته اند شورای عالی منتخب پرستاران ایران هیچ نقشی در مدیریت سازمان ندارد و مواضع سازمان برخلاف نظر شورای عالی توسط دو سه نفر ارائه می شود.

نصیری خطاب به معاون پرستار وزارت بهداشت، اظهارداشت: در همین جا به جناب میرزابیگی عرض می‌نمایم همانگونه که تبلیغات منفی دشمنان علیه انقلاب و نظام در غیر دموکراسی بودن جمهوری اسلامی تأثیری در اراده ملت ایران نداشته، این بیانات تفرقه افکنانه شما نیز در همدلی و همصدایی پرستاران ولایتمدار ایران تأثیری نخواهد داشت.

وی افزود: سودجویان و منفعت اندیشان برای شورای عالی نظام پرستاری، نقشه های شومی در سر داشتند، که خوشبختانه با نظارت صحیح هیئت نظارت و حضور آگاهانه پرستاران بسیاری از توطئه های این افراد خنثی شد. به رغم همه توطئه ها، این انتخابات با مشارکت و حضور آگاهانه پرستاران ولایت مدار، عدالتخواه و با بصیرت ایران اسلامی برگزار شد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای عالی نظام پرستاری کشور، تاکید کرد: در چنین شرایطی پرستاری کشور باید با بصیرت بالا تنها گوش به فرمان رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد تا خدای نکرده از مسیر صحیح عدالتخواهی گمراه نشود. وحدت و همدلی  مهم ترین نیاز امروز جامعه پرستاری است و بدخواهان به دنبال تضعیف رابطه میان پرستاری با مردم و مسئولین هستند. همدلی و همزبانی میان پرستاری با مردم و مسئولان یک اصل مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: قرار نیست که شورای عالی نظام پرستاری چوب لای چرخ سازمان منتخب خود بگذارد، این شورا قاطعانه پشتیبان سازمان کل است و از تیم مدیریتی آن حمایت می کند.

نصیری به حضور پر شور پرستاران در همایش برج میلاد اشاره کرد و افزود: باید تشکر کنیم از حضور چشمگیر پرستاران در همایش بزرگ و تاریخی برج میلاد که بارها به طرق مختلف با فشار و تهدید وزارت، به خصوص معاونت پرستاری وزارتخانه تحریم شده بود. حضور پرستاران بدون ماموریت اداری و با هزینه خود آن هم با آن همه فشار معاونت پرستاری مبنی بر عدم شرکت، نشانگر عمق سهم پرستاران ایران نسبت به شرایط کنونی  است. همین حضور پیام محکم مشروعیت شورای عالی و رئیس سازمان نظام پرستاری و عدم مقبولیت شخص جناب میرزابیگی برای پرستاران به مسئولین وزارت بهداشت بود.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور در پایان، گفت: امیدوارم که وزیر محترم بهداشت با درک درست از منشأ و منبع اختلافات و ریشه کنی این عوامل تفرقه افکن در تعاملی سازنده با مقبولین و منتخبین جامعه چند صد هزار نفری پرستاری کشور، شرایط بهتری برای سلامت ملت ایران را رقم بزند.

ای کاش آقای میرزابیگی در برج میلاد بود/طعم شیرین وحدت پرستاری

عضو چهارمین دوره شورای عالی نظام پرستاری کشور، با مخاطب قرار دادن معاون پرستاری وزارت بهداشت، تاکید کرد: ای کاش آقای میرزابیگی چند دقیقه ای در همایش روز پرستار در برج میلاد تهران حاضر بودند.

رضا دالایی به اظهارات معاون پرستاری وزارت بهداشت واکنش نشان داد و گفت: جناب میرزابیگی فکر کردند که مانند دوره های قبل است که همه شورای عالی و هیئت مدیره ها در خدمت او بودند.

وی با اشاره به این ادعای معاون پرستاری وزارت بهداشت مبنی بر عدم حمایت شورای عالی و هیئت مدیره های نظام پرستاری از ریاست سازمان نظام پرستاری کشور، تاکید کرد: ای کاش ایشان در سالن میلاد بودند که نه تنها حمایت اعضای شورا و هیئت مدیره ها بلکه حمایت پرستارانی که به عشق پرستاری آمده بودند را، از دکتر آدابی می دیدند.

دالایی ادامه داد: ای کاش جناب میرزابیگی فقط چند دقیقه در برج میلاد بودند و شیرینی طمع وحدت پرستاری را می چشیدید و درک می کردند که جشن ملی پرستاری جایی است که پرستاران با عشق و دل آمده اند نه با حق ماموریت و جایزه و...

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، اظهارداشت: بنده روز به روز که می گذرد از رای خود به دکتر آدابی بیشتر احساس رضایت می کنم. زیرا، احساسات پاک و قاطعیت هر دو در گفتار و رفتار ایشان وجود دارد و من مطمئن هستم با حمایت فکری و دادن راهبردهای مناسب توسط شورای عالی نظام پرستاری و اجرای قاطع برنامه ها توسط سازمان نظام پرستاری کشور، پرستاری در سال های آینده، به جایگاه بسیار بهتری خواهد رسید.

واقعیت های پرستاری را نمی توان کتمان کرد/حضور با شکوه پرستاران در برج میلاد

دبیر همایش روز پرستار و معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان نظام پرستاری کشور، گفت: آیا این عزیزان مدیری که در جشن روز پرستار وزارت بهداشت شرکت کرده بودند چشمانشان را بر واقعیت های این روزهای جامعه پرستاری بسته اند؟

سید عباس کشفی در نوشتاری به واقعیت های پیدا و پنهان برگزاری دو مراسم همزمان روز پرستار اشاره کرده و گفته است: آنچه در روز شنبه گذشته (۲۴ بهمن) در همایش برج میلاد شاهد بودیم چیزی نبود جز نمایان گشتن شکاف مشهود بین بدنه جامعه پرستاری با مدیریت پرستاری در وزارت بهداشت.

وی افزود : شاید اتفاقی آن روز شاهد بودیم بسیاری از واقعیت ها را برای عزیزان تصمیم ساز و تصمیم گیر وزارت بهداشت آشکار کرده باشد. لذا، بهتر است به آنچه در همایش روز پرستار در برج میلاد اتفاق افتاد، نگاهی دوباره داشته باشیم تا افکار عمومی و جامعه پرستاری کشور، بیش از پیش در جریان حقایق پرستاری قرار بگیرند.

از مدت ها قبل سازمان نظام پرستاری کشور بر اساس آنچه که خواست قاطبه پرستاران کشور بود پیگیری مطالبات پرستاران را بعنوان مهمترین هدف و رویکرد خود در دور جدید مدیریتی خود قرار داده و  بر همین اساس مکرراً عنوان داشت که تا زمان تحقق نیافتن این مطالبات برگزاری جشن روز پرستار معنایی نخواهد داشت و کام جامعه پرستاری را نیز شیرین نخواهد کرد. به همین منظور در نظر ندارد در سال جاری برنامه ای تحت عنوان جشن روز پرستار برگزار نماید و در عوض همایش بزرگداشت میلاد حضرت زینب (س) را در مرکز همایش های بین المللی میلاد با حضور پرستاران سراسر کشور برگزار خواهد نمود.

اگر از دشواری ها و دست اندازی ها قبل از روز مراسم بگذریم، خروجی همایش حضور بیش از ۲۴۰۰ نفر از همکاران جامعه پرستاری از سراسر کشور در این برنامه بود، حضوری که بدون در اختیار داشتن تریبون صدا و سیما و دادن حق ماموریت، دریافت هدیه و حتی صرف ناهار و... ، صورت گرفت و پرستاران با هزینه شخصی از سراسر کشور در این مراسم شرکت نمودند که این استقبال و حضور گواه بسیاری از واقعیت های پرستاری کشور است.

از سوی دیگر مراسم دیگری پس از چندین بار تغییر در زمان و مکان ، نهایتا از سوی وزارت بهداشت دقیقا همزمان با تاریخ و ساعت برگزاری همایش برج میلاد در سالن صداو سیما با در نظر گرفتن مزایایی از قبیل پرداخت حق ماموریت، هزینه ایاب و ذهاب، دریافت هدایا و صرف ناهار و... نیز برپا شد که برگزاری همزمان این برنامه با همایش سازمان نظام پرستاری که از مدت ها قبل برنامه ریزی و به اطلاع عزیزان وزارتخانه در نشست های متعدد نیز رسیده بود جای تامل دارد.

اما آنچه در این بین مهم است شرکت کنندگان در مراسم جشن روز پرستار وزارت بهداشت است که غالباً از بدنه مدیریتی جامعه پرستاری بوده که به طرق مختلف با وزارتخانه در ارتباط هستند که ضمن احترام به آن دسته از مدیران پرستاری بیمارستان ها  و دانشگاه ها و روسای دانشکده های پرستاری که در این مراسم شرکت نموده بودند، می بایست به این نکته اشاره داشت که این عزیزان اگرچه دارای جایگاه و قدرت اجتماعی به لحاظ پستی که در اختیار دارند هستند ولیکن آیا در واقعیت دارای پایگاه اجتماعی نیز در بین جامعه پرستاری هستند. و آیا اقدامات و عملکرد ایشان موجب گردیده که افکار عمومی پرستاران سراسر کشور دستیابی و پیگیری مطالباتشان را از مسیر و جایگاه مدیریتی ایشان دنبال کنند.
آیا این عزیزان مدیری که در جشن روز پرستار وزارت بهداشت شرکت کرده بودند چشمانشان را بر واقعیت های این روزهای جامعه پرستاری بسته اند؟ آیا آنها خبر ندارند که بیش از ۶ ماه است که کارانه همکارانشان در برخی شهرها و شهرستان ها پرداخت نشده است؟ آیا از عدم پرداخت ۳۰ و ۴۰ درصدی اضافه کاری ها اطلاع ندارند؟
 
عزیزان مدیر!! حالا که شرایط به گونه ای رقم خورده که شما عزیزان دارای مناصبی هستید چرا از این فرصت برای پیگیری مطالبات به حق همکارانتان که خود نیز به مشقت ها و سختی های کارشان واقف هستید بهره نمی گیرید؟ مسئولیتی که عرفاً و شرعاً به امانت در اختیار شماست و اگر در این دنیا، مجالی برای بازخواست از عملکردتان نباشد، یقین بدانید در محضر خداوند باری تعالی می بایست پاسخگو باشید.

شاید لزوم شرکت در جشن روز پرستار وزارتخانه صرفاً بر این عزیزان مدیر قابل توجیه باشد چرا که پرستاران کشور به رغم آگاه بودن از ظرفیت های دولتی این عزیزان، راه پیگیری مطالباتشان را حضور در همایش برج میلاد یافتند و این خیل جمعیت پرستاران در این همایش خود گواه این شکاف وسیع بین بدنه پرستاری کشور با مدیران حوزه پرستاری وزارت بهداشت است.

دکتر آدابی رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور نیز در سخنرانی خود در همایش برج میلاد به این شکاف مشهود اشاره مستقیم داشتند و با درک این موضوع که صدای پرستاران کشور، صدایی بود که از همایش برج میلاد بر خواسته بود نه صدای دیگر، از عدم حضور رئیس محترم جمهوری و وزیر محترم بهداشت به رغم دعوت های بعمل آمده  گلایه داشتند و ایشان بر این باورند که اگر اتفاق خوشایندی نیز قرار بود در مسیر دستیابی به مطالبات پرستاران بیافتد قطعاً در مراسم جشن پرستار وزارتخانه تحقق نخواهد یافت چرا که دعوت شدن افرادی خاص، با دعوتنامه و شناسایی و جانمایی تک تک نفرات حائز شرایط برای حضور در این مراسم آنهم با مزایایی که به آن اشاره کردم از یک سو و از سوی دیگر برگزاری مراسم در مکانی با ضریب امنیتی بالا که ورود افراد صرفا با روئیت دعوتنامه و تطبیق با لیست از پیش ارائه شده به حراست صدا وسیما امکانپذیر بود، ذهن هر فرد را به فرمایشی و نمایشی بودن این جشن سوق می دهد و دکتر آدابی نیز با درک این مهم، حاضرین در آن جلسه را با تعبیر پرستاران پلاستیکی یاد نمودند. تعبیری که در دنیای واقعیت، ماهیت آنها را در میوه های پلاستیکی و یا گل های پلاستیکی تزئینی نیز می توانیم ببینیم میوه ها و گل هایی که نه ضرر دارند نه سودی می رساند و صرفاً جنیه تزئینی دارند.


شاید این توضیح برای حضم گفته های رئیس کل سازمان نظام پرستاری، برای دوستان راحت تر باشد. میهمانانی که جایگاه اجتماعی و مدیریتی ایشان در اختیار میزبانان مراسمی بود که با  قاطبه بدنه پرستاری فاصله دارند و این نفرات شاید به ناچار در بسیاری از مواقع به لحاظ برخی ملاحضات می بایست به خواسته های برخی افراد صاحب قدرت بعضاً به رغم میل باطنی، تن دهند.

حمایت حداکثری شورای عالی نظام پرستاری از دکتر آدابی

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور هم در واکنش به ادعای معاون پرستاری وزارت بهداشت مبنی بر اینکه شورای عالی و هیئت مدیره های نظام پرستاری با رئیس سازمان نظام پرستاری همراه نیستند، تاکید کرد: تا زمانی که دکتر آدابی در راستای اعتلای پرستاری گام بر می دارد، حداکثر حمایت را از او خواهیم داشت.

زینب فدایی به ماجرای برگزاری دو مراسم همزمان روز پرستار در تهران اشاره کرد و گفت: در جلسه ای که شورای عالی نظام پرستاری با معاون پرستاری وزارت بهداشت، از آقای میرزابیگی سه خواسته داشتیم که اجابت کنند تا جشن روز پرستار فقط در یک مکان برگزار شود. اما، متاسفانه ایشان به مطالبات قانونی پرستاران تن نداد و در نتیجه ما تصمیم گرفتیم به جای جشن، همایش برگزار کنیم.

وی با عنوان این مطلب که به صرف روز پرستار یک جشن بگیریم و حرفا هایی بزنیم ، افزود: دوستان نمی خواهند خیل عظیم پرستارانی که در همایش برج میلاد حاضر شدند را ببینند.

فدایی با تاکید بر حمایت شورای عالی نظام پرستاری و هیئت مدیره های نظام پرستاری کشور از سیاست های دکتر آدابی، تاکید کرد: تا زمانی که رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور در راستای اهداف عالیه و اعتلای جایگاه پرستاری حرکت می کنند، ما حمایت حداکثری را از ایشان خواهیم داشت و هرگز تنها نخواهند بود.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور با اشاره به حاشیه سازی ها و سوءاستفاده برخی از اظهارات دکتر آدابی در همایش روز پرستار، گفت: خطاب پرستار پلاستیکی،پرستاران نبودند بلکه افرادی هستند که جشن برگزار کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha