هفته گذشته یکی از دنبال‌کنندگان صفحه‌ام در اینستاگرام، فیلم کوتاهی از آزار یک سگ توسط چند نفر را برایم فرستاده و عاجزانه تقاضا کرده بود برای شناسایی و دستگیری این فرد اقدام کنم. این دوست که از نوشته‌هایش برمی‌آمد خیلی برآشفته شده بود، ابراز می‌کرد این فیلم را با دوستانش دیده‌ و بسیار تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اند. من هم فیلم را دیدم و بسیار ناراحت شدم.

کاندیداهای مجلس برای حمایت از حقوق حیوانات چه برنامه‌هایی دارند؟

سلامت نیوز:هفته گذشته یکی از دنبال‌کنندگان صفحه‌ام در اینستاگرام، فیلم کوتاهی از آزار یک سگ توسط چند نفر را برایم فرستاده و عاجزانه تقاضا کرده بود برای شناسایی و دستگیری این فرد اقدام کنم. این دوست که از نوشته‌هایش برمی‌آمد خیلی برآشفته شده بود، ابراز می‌کرد این فیلم را با دوستانش دیده‌ و بسیار تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اند. من هم فیلم را دیدم و بسیار ناراحت شدم.

در این فیلم مرد میان‌سالی سگی را از گوش‌هایش گرفته بود و به‌شدت به زمین و خودرویش می‌کوبید و سگ بینوا ناله سرمی‌داد. درآخر سگ که از دستش به داخل بار خودرو فرار می‌کند، این مرد با بیل به جان سگ بیچاره می‌افتد. در این فیلم دو نفر شکارچی اسلحه‌به‌دوش هم حضور داشتند که یکی از آنها یک بطری به‌ظاهر مشروب دستش بوده و درحالی‌که مست بود، با صدای بلند قهقهه می‌زد و از دیدن این صحنه‌ها لذت می‌برد.

با خود فکر کردم ما انسان‌ها کارمان به کجا کشیده که زورمان به این حیوانات بینوا رسیده و کاری با آنها می‌کنیم که هیچ حیوانی در حق دیگر موجودات نمی‌کند.  ما در کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم و آموزه‌های دینی ما آزار حیوانات را منع کرده است. این نوع رفتار برخی از مردم ریشه‌های روانی دارد و به‌نظرم باید این افراد تحت معالجه قرار گیرند.

این دوست دلسوز بعد از فرستادن فیلم بارها برایم پیام گذاشت و از من خواست پیگیر ماجرا باشم. با توجه به اینکه پلاک خودرو مذکور در فیلم کاملا مشخص بود، احساس کردم این فیلم قطعا چیز جدیدی نباشد و ممکن است از طریق انجمن‌های حمایت از حقوق حیوانات پیگیری شده باشد. این فیلم را برای مدیرعامل انجمن دیده‌بان حقوق حیوانات ارسال کردم و آنها این فیلم را ندیده بودند. 

از آنها خواستم پیگیر ماجرا باشند تا بلکه من هم که این مسئولیت اخلاقی را پذیرفته بودم، وظیفه‌ام را انجام داده باشم. آزار حیوانات از این‌دست کم‌وبیش در شبکه‌های مجازی دست‌به‌دست چرخیده است ولی با خود فکر کردم متأسفانه برای حمایت از حقوق حیوانات و مقابله با حیوان‌آزاری هنوز سازمانی متولی این امر در کشور نداریم.

سازمان محیط‌زیست صرفا متولی حمایت از حیوانات وحشی است و درباره حیوانات شهری و خانگی مثل سگ و گربه وظیفه‌ای قانونی ندارد ولی من به‌عنوان محیط‌بان که شهروند این مملکت هم هستم، با توجه به توانی که دارم، می‌توانم و باید برای مقابله با این نوع بدرفتاری‌های موجود کاری انجام دهم. 

به ذهنم رسید حالا که در آستانه انتخابات هستیم، این مطالبه خوبی می‌تواند از کاندیداهای مجلس دهم باشد که در صورت انتخاب‌شدن، برای حمایت از حقوق حیوانات چه برنامه‌هایی خواهند داشت.  با این کار می‌توانیم حساسیت کاندیداها را افزایش دهیم تا ضمن دیدن این فیلم و از این‌دست فیلم‌ها برای پیگیری جرم‌انگاری حیوان‌آزاری و تصویب قانونی در این زمینه پیشینه ذهنی پیدا کنند تا در آینده شاهد تصویب قوانین مرتبط باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha