عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با پدیده گردو غبار در کرمانشاه را تهدید کننده سلامت شهروندان و محیط زیست خواندوگفت: با توجه به سابقه بروز گرد و غبار دولت و سازمان حفاظت محیط زیست باید در راستای ساماندهی وضعیت موجود چاره اندیشی کنند.

سلامت نیوز:عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با پدیده گردو غبار در کرمانشاه را تهدید کننده سلامت شهروندان و محیط زیست خواندوگفت: با توجه به سابقه بروز گرد و غبار دولت و سازمان حفاظت محیط زیست باید در راستای ساماندهی وضعیت موجود چاره اندیشی کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،وحید احمدی در توضیح آخرین وضعیت گرد وغبار در استان کرمانشاه، گفت: ریزگردها و گرد وغبار در کرمانشاه زندگی مردم را مختل کرده و به تهدیدی جدی برای محیط زیست تبدیل شده است؛ در واقع مردم در شرایط نامناسبی به سر می‌برند تا جایی که متاسفانه غلظت شدید گرد و غبار مدارس و دانشگاه‌های کرمانشاه را هم به تعطیلی کشانده است.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بروز پدیده گردو غبار در کرمانشاه سابقه‌دار است، گفت: با توجه به سابقه بروز گرد و غبار در این استان دولت و سازمان حفاظت محیط زیست باید در راستای ساماندهی وضعیت موجود چاره اندیشی کنند.

وی افزود: برای جلوگیری از چنین بحران‌هایی مسئولان مربوطه موظف به پیگیری و ساماندهی پدیده گرد و غبار و البته همکاری با کشورهای همسایه همچون عراق هستند چراکه منشا ریزگردها فعلی استان کرمانشاه هجوم گرد و خاک از کشور عراق اعلام شده است.

احمدی با تاکید بر اینکه برای مقابله با ریزگردها دولت باید برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت مناسب و علمی داشته باشد، گفت: در گام نخست برای مقابله با ریزگردها باید فعالیت کشورهای همسایه همچون عراق و وضعیت خشکسالی این منطقه بررسی شود و پس از آن طی برنامه ریزی بلندمدت با کشورهای همسایه ارتباط مداوم جهت تصمیبم گری در خصوص اقدامات موثر برقرار شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هنوز آماری در خصوص آسیب‌های وارده از گرد و غبار در کرمانشاه اعلام نشده اما افرادی که زمینه بیماریهای تنفسی داشته‌اند با بروز گرد و غبار تشدید شده، در حقیقت آنچه روشن است اینکه ریزگردها افراد بسیاری را راهی بیمارستان ها کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha