یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 176330

سلامت نیوز: ستاد بحران استانداری خوزستان نسبت به وقوع گرد و غبار و تندباد از بعداز ظهر یکشنبه تا روز دوشنبه در استان هشدار داد.

به گزارش ایرنا ، اداره کل بحران استانداری خوزستان روز یکشنبه طی اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به هشدار سازمان مدیریت بحران کشور و اداره کل هواشناسی خوزستان در خصوص وقوع گرد و غبار از ظهر یکشنبه و افزایش غلظت آن به تدریج در روز دوشنبه (فردا) همراه با باد شدید در سطح استان و احتمال مواج شدن خلیج فارس ؛ فرمانداری ها جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان ها را تشکیل دهند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان لازم است نسبت به برقراری کشیک شبانه روزی در تمام ادارات، آماده باش تیم های عملیاتی، امدادی، اورژانس ها و بیمارستان ها ، کنترل و بازدید شبکه های برق رسانی، اتخاذ تمهیدات برای تردد قایق ها و شناورها انجام دهند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه تاکید شده است: فرمانداران نکات و توصیه های بهداشتی لازم به شهرندان را از طریق صدا و سیما و رسانه های محلی اعلام کنند .

در ادام این اطلاعیه همچنین آمده است : همه نیروهای نظامی و انتظامی و راهداری و امداد جاده ای در آماده باش، قرار داشته باشند و ضمن هماهنگی با ستاد مدیریت بحران استان و مدام آخرین وضعیت جوی در صورت بروز شرایط نامساعد جوی را به شهروندان به ویژه صیادان، لنج داران، مسافران صاحبان قایق موتوری، کشاورزان، بیماران تنفسی، کودکان، سالمندان، دامداران، عشایر و حاشیه نشین های رودخانه ها ساکنان مناطق در معرض خطر و مناطق با احتمال وقوع تندباد و صاعقه برای رعایت اصول ایمنی و بهداشتی و سایر تدابیر لازم اطلاع دهند تا برای پیگشیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی را در دستور کار قرار دهند.

بر اساس این گزارش، دیروز میزان گرد و غبار در اهواز به 9 هزار و 977 میکروگرم بر مترمکعب (66 برابر حدمجاز)، سوسنگرد چهار هزار و 325 میکروگرم بر مترمکعب و آبادان و خرمشهر به آبادان به دو هزار و 896 میکروگرم بر مترمکعب رسید.

حد مجاز آلودگی هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است.

توفان گرد و غبار دیروز باعث تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در 9 شهرستان استان خوزستان شد.
پارسال نیز در اواخر بهمن و اوایل اسفند خوزستان شاهد توفان های شدید گرد و غبار بود و شدت آلودگی هوا به حدود 70 برابر حد مجاز رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha