شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 176798

حتما شنیده‌اید که افسردگی بالینی، با ابتلا به بیماری‌های زیادی مثل بیماری قلبی، دیابت و... مرتبط است؛ اما آیا می‌دانید که ناراحتی و غصه‌های هر روزه هم می‌توانند عوارض ناخوشایندی داشته باشند؟

احساس ناراحتی هم مثل افسردگی خطرناک است

سلامت نیوز: تما شنیده‌اید که افسردگی بالینی، با ابتلا به بیماری‌های زیادی مثل بیماری قلبی، دیابت و... مرتبط است؛ اما آیا می‌دانید که ناراحتی و غصه‌های هر روزه هم می‌توانند عوارض ناخوشایندی داشته باشند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، احساس ناراحتی می‌تواند سطح ماده‌های شیمیایی مربوط به استرس را در مغز تغییر دهد. این مواد شیمیایی می‌توانند پروتئین‌های التهابی را در خون بیشتر کنند و دقیقا همین پروتئین‌های التهابی هستند احتمال ابتلا به بیماری قلبی، بروز سکته مغزی و سندرم متابولیک را افزایش می‌دهند.


براساس یکی از مطالعات منتشرشده در Molecular Psychiatry، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که وقتی افراد احساس ناراحتی و غصه می‌کنند، سطح ماده‌های شیمیایی خاصی در مغز به‌نام اپیوئید افزایش می‌یابد تا آشفتگی و نگرانی ناشی از این حالت را جبران کند. با این‌حال، همین اپیوئیدها می‌توانند تاثیر منفی روی بدن افراد داشته باشند. در واقع، سیستم ایمنی بدن را با اختلال مواجه می‌سازند و به‌طور بالقوه خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف را بیشتر می‌کنند.

این مطالعه نشان می‌دهد که گاهی اوقات اپیوئیدهای مغز، ترشح پروتئین التهابی خاصی به‌نام IL-18 را در بدن تحریک می‌کنند که با ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی مرتبط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha