درحالی‌که وعده‌های قبلی برای اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان هنوز محقق نشده، وزیر آموزش‌وپرورش اعلام کرد که طرح رتبه‌بندی بسیاری از فرهنگیان دارای سابقه زیر ۶ سال که مشمول رتبه‌بندی نشدند، سال آینده اجرا می‌شود.

سلامت نیوز: درحالی‌که وعده‌های قبلی برای اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان هنوز محقق نشده، وزیر آموزش‌وپرورش اعلام کرد که طرح رتبه‌بندی بسیاری از فرهنگیان دارای سابقه زیر ۶ سال که مشمول رتبه‌بندی نشدند، سال آینده اجرا می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، علی‌اصغر فانی روز گذشته و در حاشیه پیش كنگره شهدای دانش‌آموز، درخصوص فرهنگیانی كه مشمول رتبه‌بندی نشده‌اند، گفت: «سال آینده برای عده كثیری از همكاران كه سابقه خدمت آنها زیر 6سال بوده و مشمول رتبه‌بندی نشده‌اند حكم آنها را به‌تدریج پس از ارزیابی‌ای كه صورت خواهد گرفت اجرا می‌كنیم.»

وی در حالی صدور احكام رتبه‌بندی برای این افراد را به زمانی نامعلوم در سال آینده و پس از ارزیابی موكول كرد كه شیوه عملكرد آموزش‌و‌پرورش در این زمینه یكی از اصلی‌ترین گلایه‌های فرهنگیان از كارنامه سال 94این وزارتخانه است. فانی فروردین‌ماه امسال اعلام كرده بود: این طرح از نیمه دوم امسال اجرا خواهد شد. اما كمی بعد از شروع نیمه دوم امسال، یعنی 17مهر‌ماه به رسانه‌ها گفته بود:«امسال به‌دلیل نبود زمان كافی و اینكه نظام ارزیابی شایستگی‌ها طراحی و اجرا نشد و فقط تطبیق صورت گرفت، نظام رتبه‌بندی معلمان اجرا نشد.»

هر چند او در اظهارات دیگری از صدور این احكام برای 70درصد معلمان واجد شرایط خبر داد اما یكشنبه گذشته عضو كمیسیون آموزش گفت:«در جلسه امروز كمیسیون، نماینده وزارت آموزش‌وپرورش به‌رغم ادعای قبلی دولت مبنی بر اجرا شدن طرح رتبه‌بندی معلمان اقرار كرد كه عملا طرح اجرایی نشده است.» در مدت یك سال گذشته بسیاری از فرهنگیان به جزئیات و شیوه اجرای این طرح انتقاد داشته‌اند. چگونگی تعیین شاخص‌ها برای رتبه‌بندی و قرار نگرفتن عده قابل توجهی از فرهنگیان در این طرح مهم‌ترین این اعتراض‌ها هستند.

    آغاز پرداخت پاداش در تهران

وزیر آموزش‌وپرورش درخصوص پاداش پایان خدمت فرهنگیان و اینكه گفته می‌شود هنوز این پاداش به ‌آنها پرداخت نشده، گفت:«همین امروز بنده از مدیركل آموزش‌وپرورش شهر تهران سؤال كردم و اعلام كردند كه از 2هزار و 600نفری كه در تهران بازنشسته داریم بیش از هزار و 500نفر از آنها تا دیروز پاداش پایان خدمت خود را دریافت كردند و از نظر اعتباری مشكلی نداریم و پاداش آنها پرداخت می‌شود.» این در حالی است كه فقط تعداد فرهنگیان بازنشسته سال 93در سراسر كشور بیش از 25هزار نفر است و هنوز جزئیاتی از پرداخت پاداش یك سال عقب مانده آنها اعلام نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha