چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

رییس پلیس فتای استان فارس از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد كه با اغفال دختر نوجوان در شبكه اجتماعی تلگرام، از وی اخاذی می‌كرد.

سلامت نیوز:رییس پلیس فتای استان فارس از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد كه با اغفال دختر نوجوان در شبكه اجتماعی تلگرام، از وی اخاذی می‌كرد. سرهنگ موسی حسینی گفت: چندی پیش دختر نوجوان ١٦ ساله با ارایه مرجوعه قضایی مدعی شد مدتی پیش در گروه‌های تلگرامی با تبلیغاتی در مورد كانال مدلینگ طراحی لباس مواجه و به دلیل علاقه وی به مدل‌های لباس وارد آن كانال شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد پس از چند روز، فردی كه خود را مدیر آن كانال معرفی كرده بود، در پیام‌هایی از عكس پروفایل این دختر نوجوان تمجید می‌كند و خود را مسوول برگزاری شو لباس و مدلینگ معرفی و می‌گوید كه چهره او یكی از بهترین‌ها در این زمینه خواهد بود و در نهایت از این دختر نوجوان می‌خواهد تا تعدادی از عكس‌های شخصی خود را برای وی بفرستد كه او نیز این كار را انجام می‌دهد.

سرهنگ حسینی افزود: این اخاذ اینترنتی پس از دریافت عكس‌های این دختر نوجوان شروع به تهدید وی می‌كند و از او می‌خواهد كه مبالغی را به حسابش واریز كند.

دختر فریب‌خورده كه برای حفظ آبروی خود چاره‌ای جز تن دادن به این خواسته‌های اخاذ نمی‌یابد، تصمیم می‌گیرد مقداری از طلاهای خود را بفروشد تا بلكه بتواند وی را راضی كند اما این پایان كار نیست و بلافاصله پس از انتقال مبلغ مورد نظر، دوباره درخواست مبالغ بیشتری می‌كند كه این دختر راهی جز مراجعه به پلیس نمی‌بیند.

وی اظهار كرد: با مطرح‌ شدن این موضوع تیمی از اداره مبارزه با جرایم سایبری تشكیل و ماموران با اقداماتی فنی و تخصصی، موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند. به گفته رییس پلیس فتای فارس، متهم مردی ٣٠ ساله ساكن یكی از شهرستان‌های استان فارس است كه در ابتدا منكر انجام هرگونه عمل مجرمانه‌ای می‌شود اما در ادامه با دیدن مستندات و ادله دیجیتال به بزه انتسابی خود اعتراف كرده و با دستور قضایی روانه زندان شد.

سرهنگ حسینی از شهروندان و به‌ویژه كاربران شبكه‌های اجتماعی درخواست كرد كه از گذاشتن عكس‌های شخصی خود برای پروفایل یا ارسال آن جدا خودداری كرده و به شبكه‌های اجتماعی به هیچ‌وجه اعتماد نكنند چرا كه اكثر افراد در این فضا خود واقعی‌شان نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha