نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت:«مجلس وظیفه دارد برای حمایت از حقوق مردم و حق سلامت زیستن مردم تلاش کند و اجازه ندهد منفعت طلبی ها و منافع جزئی و کلی برخی افراد مانع سلامتی مردم شود و باید این شرایط را اصلاح کند. باید محصولات دستکاری شده ژنتیکی بررسی شوند و از نزدیک دیده شود که پیشنهادات در این مورد چیست ولی اصل سلامت مردم و سالم زندگی کردن آنهاست.»

مجلس دهم اجازه منفعت طلبی به برخی افراد ندهد/محصولات دستکاری شده ژنتیکی باید بررسی شوند

سلامت نیوز:نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت:«مجلس وظیفه دارد برای حمایت از حقوق مردم و حق سلامت زیستن مردم تلاش کند و اجازه ندهد منفعت طلبی ها و منافع جزئی و کلی برخی افراد مانع سلامتی مردم شود و باید این شرایط را اصلاح کند. باید محصولات دستکاری شده ژنتیکی بررسی شوند و از نزدیک دیده شود که پیشنهادات در این مورد چیست ولی اصل سلامت مردم و سالم زندگی کردن آنهاست.»


سهیلا جلودارزاده نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز درباره تولید و واردات محصولات دستکاری شده ژنتیکی گفت:« شرایط سلامتی در کشورمان ایجاب می کند که مراقبت ها و پیشگیری های لازم در این مورد صورت گیرد.به لحاظ مادی و اقتصادی اگر به این قضیه نگاه کنیم شاید تولید یا واردات این محصولات سود بیشتری داشته باشد ولی وقتی که به پیامدهای مصرف آن فکر می کنیم و بیماری هایی که ممکن است در اثر مصرف این محصولات بروز پیدا کند، خیلی بیشتر از سودی که عایدمان می شود برای مردم و کشور هزینه دارد.»


وی تاکید کرد:« از جهت آموزه های دینی مصرف هر آنچه که برای سلامت انسان ضرر داشته باشد حرام است.استفتایی که برای استعمال مواد مخدر داریم هم هنوز به این مسئله تکیه می کنند.»


جلودارزاده خاطرنشان کرد:« حداقل کاری که می شود کرد این است که این محصولات برچسب گذاری شوند و توضیحات مربوط به این محصولات بر روی بسته بندی آنها قید شود. مثل سیگار که مضرات آن بر روی بسته بندی اش قید می شود.این محصولات باید برچسب گذاری شوند تا مردم حداقل حق انتخاب داشته باشند. وقتی این محصولات هیچ نشانه ای ندارند مردم به دولت اعتماد می کنند و آن را مصرف می کنند و هزینه های شرعی و سلامتی آن بر گردن کسانی می افتد که اجازه داده اند این محصولات به کشور وارد شود علیرغم علم و دانشی که نسبت به آن داشته اند.»


وی با تاکید بر اینکه باید این فکر را عوض کنیم که اقتصاد مهمتر از سلامتی مردم است؛گفت:« باید یادمان باشد خداوند از یک اقتصاد سالم و سلامتی انسان ها در کتاب آسمانی گفت و گو می کند و این مسئله را در آموزه های دینی امان هم داریم.دولت وظیفه تامین مواد غذایی سالم را برای مردم دارد حتی اگر هزینه هم داشته باشد همچنین دولت وظیفه دارد هرآنچه که بیماری زا است حتی اگر سود بالایی هم داشته باشد را حذف کند.»


وی در پاسخ به اینکه در مجلس دهم در رابطه با محصولات دستکاری شده ژنتیکی چه برنامه ای دارید و درباره برنامه ششم توسعه که بر تولید و واردات این محصولات تاکید شده است چه اقدامی خواهید کرد؛گفت:«مجلس وظیفه دارد برای حمایت از حقوق مردم و حق سلامت زیستن مردم تلاش کند و اجازه ندهد منفعت طلبی ها و منافع جزئی و کلی برخی افراد مانع سلامتی مردم شود و باید این شرایط را اصلاح کند. باید این محصولات بررسی شوند و از نزدیک دیده شود که پیشنهادات در این مورد چیست ولی اصل سلامت مردم و سالم زندگی کردن آنهاست.»

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم تاکید کرد:«ما به طور موقتی بر روی کره خاکی اسکان می کنیم و حداقل سپاسگزاری ایجاب می کند که شرایط آن را بر هم نزنیم و یک محیط زیست خوبی برای خودمان ایجاد کنیم.البته ما با پیشرفت علم و تکنولوژی مخالفتی نداریم ولی چون هنوز به علم کامل نسبت به این محصولات نرسیده ایم حداقل باید این امکان را برای مصرف کننده ایجاد کنیم که در رابطه این محصولات اطلاعات داشته و آن را مصرف نکنند.مجلس دهم هم باید از همین زاویه به این مسئله نگاه کند. »


وی در پایان خاطرنشان کرد:« سرطان، بیماری بسیار دردناکی است که می توان از بروز این بیماری با مصرف غذاهای سالم پیشگیری کرد. متاسفانه متوسط عمر در کشور ما پایین آمده است و در گذشته افراد با سلامت به دوره سالمندی می رسیدند چون غذای سالم و محیط زیست سالم داشتند و با مرگ راحت هم از دنیا می رفتند. متاسفانه در کشورمان همه بیمارستان ها و درمانگاه ها به دلیل آلاینده های زیست محیطی همیشه پر از بیمار است و این برای کشور خوب نیست.»



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    بله طبیعی هم هست که ایشان بگویند هنوز به علم کامل در این باره نرسیده ایم. ظاهرا شما در این باره علمی ندارید ولی برای رفع جهل خود مراجع بفرمایید به ژورنالهای علمی جهان اف دی ای اتحادیه اروپایی سازمان جهانی بهداشت، فائو و همه مراجع رسمی سلامت محصولات موجود را تأیید کرده‌اند. این شایعات و ابهامات هم فقط در سایتها و روزنامه ها یافت میشود. این ملت که نباید هزینه جهل امثال شما را بپردازند. اگر چند تا مثل شما در راس امور باشند این کشور را به بیابانی عقب افتاده تبدیل می‌کنند.