بازپرس کشیک قتل پایتخت درست از دو روز مانده به آغاز‌ سال جدید، ماموریت‌های جنایی خود را آغاز کرد و به پیگیری و بررسی پرونده‌های جنایی پرداخت. درمیان این پرونده‌ها ٣ زن و ٣ مرد بودند که هرکدام جداگانه قربانی سناریوهای جنایی شدند و به قتل رسیدند. یک سارق حرفه‌ای نیز هنگام فرار از دست ماموران با شلیک گلوله جان خود را از دست داد.

سلامت نیوز: بازپرس کشیک قتل پایتخت درست از دو روز مانده به آغاز‌ سال جدید، ماموریت‌های جنایی خود را آغاز کرد و به پیگیری و بررسی پرونده‌های جنایی پرداخت. درمیان این پرونده‌ها ٣ زن و ٣ مرد بودند که هرکدام جداگانه قربانی سناریوهای جنایی شدند و به قتل رسیدند. یک سارق حرفه‌ای نیز هنگام فرار از دست ماموران با شلیک گلوله جان خود را از دست داد.

قتل خاموش یک زن در خیابان امیرآباد
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، نخستین پرونده جنایی که بازپرس و کارآگاهان جنایی را به محل حادثه کشاند، مربوط به زن میانسالی است که نیمه‌های شب با ضربات چاقو کشته شده بود. پرونده این زن که مدیریت یک شرکت خدماتی را به عهده داشت، با شکایت فرزندانش پیش‌روی بازپرس جنایی قرار گرفت. ساعت یک و ٣٠ دقیقه بامداد روز پنجشنبه ٢٧ اسفندماه ‌سال گذشته بود که فرزندان این زن میانسال به کلانتری ١٤٨ انقلاب رفتند و از ناپدیدشدن مادرشان خبر دادند. آنها درشکایت خود به ماموران گفتند: «مادرمان ناپدید شده و هیچ خبری از او نداریم. تنها احتمال می‌دهیم که مادرمان در شرکت خدماتی یکی از پسرانش باشد.» دختر این زن در تجسس‌های قضائی به ماموران گفت: «دو روز پیش زمانی که مادرم به خانه ما آمده بود، متوجه شدم که او در شرکت خدماتی که برادرم راه‌اندازی کرده بود، کار می‌کند و در آن‌جا مدیر شده است. همان شب مادرم از خانه ما رفت و بعد از آن هرچه با وی تماس گرفتیم، جواب نداد. آدرسی از محل شرکت خدماتی نداشتیم اما از طریق یکی از کارگرهای شرکت آن‌جا را پیدا کردیم و وقتی قصد ورود به دفتر را داشتیم، متوجه بسته بودن در شدیم که تصمیم گرفتیم موضوع را به پلیس اطلاع دهیم.»


با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و آنها خیلی زود راهی شرکت خدماتی در کوچه رستم خیابان کارگر شمالی شدند. ماموران پلیس در شرکت را تخریب کرده و پس از ورود به آن‌جا با جسد غرق به خون زن ٤٩ساله روبه‌رو شدند. بنابراین تیمی از ماموران اداره ١٠ پلیس آگاهی تهران همراه بازپرس سعید احمدبیگی از شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران برای تحقیقات ویژه در قتلگاه حاضر شدند. پس از حضور کارآگاهان جنایی و تجسس‌های نخست، آنها دریافتند که مقتول ابتدا خفه شده و پس از آن چاقو خورده است. در ادامه کارشناسان پزشکی قانونی اعلام كردند که ٣٦ساعت از زمان مرگ زن جوان می‌گذرد. تجسس‌های كارآگاهان نشان داد كه انگیزه قتل سرقت است. بنابراین كارآگاهان تحقیقات ویژه را در دستور کار خود قرار دادند و تجسس‌های پلیسی برای ردیابی عامل جنایت به دستور بازپرس احمدبیگی آغاز شد تا معمای این جنایت خاموش فاش شود.


آشتی‌کنان مرگبار
پرونده بعدی که باز هم بازپرس احمد بیگی را به صحنه جنایت کشاند، مربوط به مردی است که همسر خود را در یک درگیری خانوادگی به قتل رساند. این مرد برای آشتی با همسرش به خانه برگشته بود اما این آشتی با یک جنایت همراه بود. این قتل نیز صبح پنجشنبه ٢٧ اسفندماه ‌سال گذشته رخ داد. آن روز به ماموران کلانتری ١١١ هفت چنار خبر کشته‌شدن یک زن در خانه‌اش رسید. بلافاصله کارآگاهان جنایی به همراه سعید احمد بیگی بازپرس کشیک قتل پایتخت برای بررسی موضوع راهی محل حادثه درخیابان غفوری خیابان قزوین شدند. با حضور ماموران مشخص شد که زن میانسالی با سیم برق به قتل رسیده است. با مشخص شدن این موضوع پسر ٢٠ساله این زن به ماموران گفت: «از چند وقت پیش پدرم نسبت به مادرم مشکوک شده بود و سر همین موضوع مرتب با هم درگیر بودند تا این‌که پدرم از خانه قهر کرد و رفت اما از آنجایی‌که می‌خواستم شب عید همه خانواده دور هم باشیم و پدر و مادرم هم با هم آشتی کنند، از پدرم خواستم که به خانه بیاید تا با مادرم آشتی کند. پدرم هم قبول کرد و ساعت یک بامداد به خانه آمد. من هم برای این‌که آنها با هم صحبت کنند، خانه را ترک کردم و به خانه خواهرم رفتم اما صبح زود پدرم با من تماس گرفت و گفت که مادرم را به قتل رسانده است. خیلی شوکه شدم و با دوستم به خانه آمدم ولی در کمال تعجب با جسد مادرم که داخل اتاق افتاده بود، روبه‌رو شدم. بعد از آن سیم دورگردن مادرم را باز کردم و با اورژانس تماس گرفتم ولی مادرم فوت کرده بود.» پس از این اظهارات تحقیقات در این‌باره آغاز شد و ماموران متوجه شدند که این زن ٤٠ساله هدف ضربات عمیق چاقو نیز قرار گرفته است. همچنین پدر خانواده با نوشتن نامه‌ای در محل جنایت اعتراف به کشتن همسرش کرده بود. به همین دلیل ردیابی‌های پلیسی برای دستگیری قاتل فراری آغاز شد.


مرگ سارق در تعقیب و گریز با پلیس
در پرونده بعدی تعقیب گریز پلیسی با شلیک ماموران و مرگ یکی از دزدان و زخمی شدن دختر جوان پایان گرفت. ساعت ٦ صبح پنجشنبه ٢٧ اسفندماه‌ سال جاری بود که ماموران گشت کلانتری چیتگر در جاده قدیم کرج به سمت تهران زیر پل ایران‌خودرو به خودرویی که پارک شده بود، مشکوک شدند. آنها در بررسی خودرو با جسد جوانی که به صورت نشسته در صندلی جلو بود، روبه‌رو شدند. همین کافی بود تا ماموران پلیس به همراه بازپرس سعید احمدبیگی در صحنه قتل حاضر شوند و پیگیری ماجرا را در دستور کار خود قرار دهند. کارآگاهان در گام نخست از تحقیقات خود دریافتند که مقتول در تعقیب و گریز پلیسی هدف گلوله ماموران شهریار قرار گرفته است. تحقیقات نشان داد كه مقتول به همراه یک مرد و دختر جوان دیگری ساعت ٢ بامداد خودرویی را در شهریار به سرقت برده بودند که پس از مشاهده ماموران پلیس و شنیدن دستور ایست تصمیم به فرار گرفتند. پس از فرار متهمان ماموران شروع به تیراندازی به سمت خودروی دزدان كردند که یکی از گلوله‌ها ابتدا به دختر جوان که در صندلی عقب نشسته بوده، اصابت کرد  و گلوله‌ای دیگر نیز پس از عبور از صندلی خودرو به پسر جوان که در صندلی جلو نشسته بود، اصابت کرد. در این مرحله خودروی ماموران واژگون شد و راننده جوان با همدستان مجروحش پا به فرار گذاشت. کارآگاهان در ادامه متوجه شدند که دختر جوان جلوی کارخانه زامیاد از خودرو پیاده شده و نگهبان کارخانه با تماس با ماموران وی را به بیمارستان فیاض‌بخش انتقال داده‌اند. بنابراین، به دستور احمدبیگی بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران تجسس‌های كارآگاهان برای دستگیری سارق فراری آغاز شد تا تحقیقات تکمیلی در این پرونده صورت گیرد.


نخستین همسرکشی پایتخت
نخستین پرونده در‌ سال جدید نیز مربوط به مرد ٣٠ساله‌ای است که همسرش را با ضربات چاقو به قتل رساند. این پرونده جمعه هفته گذشته ششم فروردین‌ماه پیش‌روی بازپرس قرار گرفت. ماجرا از این قرار بود كه اهالی ساختمانی در محله نبرد شمالی متوجه سروصدای زوج جوان همسایه‌شان شدند و موضوع را به پلیس اطلاع دادند. دقایقی بعد ماموران کلانتری سلیمانیه به محل حادثه رفتند و وارد آپارتمان زوج جوان شدند. آنها پس از ورود به این خانه با جسد غرق به خون زن جوانی داخل خانه روبه‌رو شدند. كمی آن‌طرف‌تر شوهر این زن نیز در گوشه‌ای از اتاق نشسته و به جنازه همسرش زل زده بود. بنابراین، این مرد خیلی زود دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت. این درحالی بود كه پزشک جنایی پس از معاینه جسد زن جوان علت مرگ او را اصابت ضربات جسم نوک‌تیز به گلوی او و خفگی بر اثر بریدن عناصر حیاتی تنفسی اعلام کرد.
متهم به قتل در بازجویی‌ها با اعتراف به این جنایت گفت: «من و سیما چند ماه قبل ازدواج کردیم اما به علت اختلافات فکری هر روز با هم درگیر بودیم. امروز صبح نیز همسرم بار دیگر موضوعات قدیمی را پیش کشید و دوباره دعوایمان شد. درحالی كه به ‌شدت عصبانی شده بودم، به آشپزخانه رفتم و پس از برداشتن چاقو چند ضربه به گلوی همسرم زدم. پس از مرگش نیز منتظر ماندم تا ماموران سر رسیدند و دستگیرم کردند.»


کشف جسد مرد میانسال در فرودگاه امام
پرونده بعدی در‌سال جدید نیز مربوط به کشف جسد مرد میانسالی است که در محدوده فضای سبز فرودگاه امام کشف شد. ساعت ٠٥: ٢٢ روز یازدهم فروردین امسال پلیس فرودگاه امام خمینی(ره) با بازپرس کشیک قتل تماس گرفت و خبر کشف جسد این مرد میانسال را درمحدوده فضای سبز فرودگاه اعلام کرد. با حضور محسن مدیر روستا بازپرس ویژه قتل پایتخت در محل کشف جسد، مردی که جسد مرد میانسال را کشف کرده بود، به بازپرس گفت: «ساعتی پیش درحال عبور درمحدوده فضای سبز فرودگاه بودم که ناگهان جسد مردی را دیدم را که رویش خاک ریخته شده بود. نزدیک‌تر شدم كه متوجه شدم جسد مرد میانسال داخل چادر رنگی پیچیده شده و پای جسد از خاک بیرون زده است.»
پس از حضور کارشناسان پزشکی قانونی در محل کشف جسد مشخص شد مقتول مرد ٥٠ساله‌ای است که بین یک تا دوهفته از مرگش می‌گذرد. بنابراین به دستور محسن مدیر روستا بازپرس جنایی تهران جسد مرد میانسال برای شناسایی هویت و تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات درباره این پرونده كلید خورد.


درگیری مرگبار
قتل دیگر  نیز مربوط به پسر جوانی در یک نزاع مرگبار خیابان مولوی با چند ضربه چاقو بود. ساعت ٠٢: ٢٠ یازدهم فروردین‌ماه مسئولان بیمارستان لقمان در تماس با ماموران کلانتری ١١٦ مولوی خبر قتل پسر ٣٠ساله‌ای را که پس از نزاع در خیابان مولوی به بیمارستان لقمان منتقل شده بود، اعلام کردند. با حضور ماموران در بیمارستان مشخص شد پسر جوان به همراه برادر و دوستش  قصد مسافرت به یکی از شهرهای شمالی کشور را داشتند که قاتل به همراه شخص دیگری درخیابان مولوی با موتورسیکلت جلوی مقتول پیچیده‌اند و با وی درگیر شده‌اند. همچنین مشخص شد پسر جوان با چندین ضربه چاقو به سینه و پایش به قتل رسیده است. پس از اعلام این قتل به بازپرس کشیک قتل، محسن مدیر روستا بازپرس ویژه قتل پایتخت دستور انتقال جسد پسر جوان به پزشکی قانونی را صادر کرد و تحقیقات در رابطه با شناسایی متهم یا متهمان این پرونده آغاز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha