دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 179763

یک متخصص اطفال گفت: عفونت ادراری در سنین نوزادی علائمی به صورت تب و در مواردی با سرد شدن بدن، بی حالی اسهال، کم شدن ادرار و زردی مشاهده می‌شود و در سنین بالاتر با تب زیاد بدبویی ادرار، سوزش، بی اختیاری در نگه داشتن ادرار و درد زیر شکم همراه خواهد بود.

نشانه‌های عفونت ادراری در نوزادان

سلامت نیوز:یک متخصص اطفال گفت: عفونت ادراری در سنین نوزادی علائمی به صورت تب و در مواردی با سرد شدن بدن، بی حالی اسهال، کم شدن ادرار و زردی مشاهده می‌شود و در سنین بالاتر با تب زیاد بدبویی ادرار، سوزش، بی اختیاری در نگه داشتن ادرار و درد زیر شکم همراه خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا،دکتر سید حسین حسینی، گفت: عفونت ادراری جزء یکی از بیماری‌های شایع بین کودکان به شمار می‌آید که البته در دختران خیلی بیشتر از پسران اتفاق می افتد.

وی افزود: این عفونت با وارد شدن میکروب به مجاری ادرار ایجاد می‌شود که اگر فقط در بدن مثانه را درگیر کند "سیستیت" اما اگر کلیه‌ها را درگیر کند "پیلونفریت" گفته می‌شود.

حسینی، تصریح کرد: این بیماری می‌تواند با درگیر کردن کلیه باعث نارسایی آن شود که بسیار خطرناک است و به همین دلیل است که دارای اهمیت بالایی بوده و به محض مشاهده این بیماری به سرعت کودکان را مورد معالجه قرار می‌دهند.

این متخصص اطفال با بیان این مطلب که معمولا کودکان زیر دو سال که تب می‌کنند و تبشان قطع نمی‌شود به دلیل عفونت ادراری است، افزود: میکروب‌های به وجود آورنده عفونت ادراری اکثرا میکروبهای دستگاه گوارش هستند که باعث این عفونت می‌شوند.

وی ادامه داد: عفونت ادراری در پسران زیر یکسال اتفاق می‌افتد که ختنه نشدن و عوامل ژنیتیکی از دلایل مستعد کننده آن است.

حسینی، با اشاره به انواع علائم در بیماری عفونت ادراری اذعان داشت: معمولاً در سنین مختلف علائم متفاوتی دارد؛ در سنین نوزادی علائم به صورت تب و در مواردی با سرد شدن بدن، بی حالی اسهال، کم شدن ادرار، زردی و غیره مشاهده می‌شود و در سنین بالاتر همراه با تب زیاد، بدبویی ادرار، سوزش، بی اختیاری در نگه داشتن ادرار و درد زیر شکم همراه خواهد بود.

این متخصص اطفال گفت: همه والدین باید درباره مواردی که مطرح کردیم خیلی مراقب باشند و مرتب کودک خود را چک کنند تا خدایی ناکرده با مشکلات جبران ناپذیری مواجه نشوند؛ در این بیماری اگر به موقع اقدام شود با گذشت چند روز و دریافت آنتی بیوتیک مشکل برطرف خواهد شد.

حسینی، با اشاره به اقدامات لازم و مفید در روند معالجه عفونت ادراری گفت: حتما والدین پس از گرفتن آزمایشات ادرار و خون، سونوگرافی و عکسبرداری از کلیه و مثانه را انجام دهند تا برگشت ادراری و اختلالات مثانه را نیز مورد برسی قرار گیرد و اگر مشکلی بود به موقع به آن رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: می‌توان با مصرف زیاد آب، استفاده از لباس‌های نخی و گشاد، تعویض مکرر لباسها، تخلیه مثانه هر دو الی سه ساعت از مبتلا شدن به این بیماری پیشگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha