چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴

ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه در جاده لغزنده را عامل واژگونی مینی بوس حامل فرهنگیان ازنا عنوان کرد.

علت واژگونی مینی بوس حامل فرهنگیان مشخص شد

سلامت نیوز:ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه در جاده لغزنده را عامل واژگونی مینی بوس حامل فرهنگیان ازنا عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سرهنگ داوود قاسمیان گفت:مینی‌بوس هیوندا در كیلومتر 40 محور درود - ازنا لرستان، حامل 10 تن از كاركنان آموزش و پرورش شهرستان ازنا بود كه حوالی ساعت 15 سه‌شنبه به دلیل عدم توانایی راننده در كنترل وسیله نقلیه در جاده لغزنده واژگون شد.

این مقام انتظامی همچنین اظهار كرد: بررسی‌های پلیس نشان داد، مینی‌بوس مورد نظر دارای ساییدگی لاستیك بوده است كه در حادثه یاد شده متاسفانه یك تن كشته و 9 تن مجروح شدند.


جانشین رئیس پلیس راه راهور ناجا افزود: همزمان با این حادثه، یك دستگاه اتوبوس با 12 سرنشین در كیلومتر 5 محور تبریز - بناب آذربایجان شرقی به دلیل عدم توجه به جلو راننده واژگون شد كه در پی آن پنج تن مجروح شدند.

قاسمیان همچنین از برخورد اتوبوس با تریلی در محور زنجان - قزوین خبر داد و گفت: حوالی ساعت چهار بامداد چهارشنبه در كیلومتر 78 محور زنجان - قزوین بر اثر برخورد یك دستگاه اتوبوس با 12 سرنشین به یك تریلی چهار تن مجروح شدند.
وی با بیان این كه اتوبوس مورد نظر از قم به سمت آذربایجان شرقی در حال حركت بود، خستگی و خواب آلودگی راننده را علت این حادثه عنوان كرد.

جانشین رئیس پلیس راه راهور ناجا به سقوط یك دستگاه پژو پارس به رودخانه كرج اشاره كرد و افزود: در این حادثه كه حوالی ساعت 15 سه‌شنبه در محور كرج - چالوس رخ داد 2 تن كشته شدند.

قاسمیان ادامه داد: بر اساس نظر كارشناسان پلیس‌ راه تخطی از سرعت مطمئنه علت این حادثه بوده است.

وی از واژگونی یك اتوبوس دیگر حوالی ساعت 11 سه‌شنبه در كیلومتر 50 محور اصفهان - نایین خبر داد و خاطرنشان كرد: در این حادثه كه به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده رخ داد 9 تن از 17سرنشین این اتوبوس مجروح شدند.

جانشین رئیس پلیس راه راهور ناجا به برخورد پژو 405 با پراید در محور ملایر - بروجرد اشاره كرد و گفت: در این حادثه كه حوالی ساعت 8 صبح سه‌شنبه رخ داد، سه تن كشته شدند.

به گفته این مقام انتظامی مقصر این حادثه راننده پژو 405 به دلیل عدم توانایی در كنترل وسیله نقلیه در جاده لغزنده گزارش شد.
جانشین رئیس پلیس راه راهور ناجا با بیان اینكه سرعت مطمئنه به سرعتی اطلاق می‌شود كه راننده بتواند وسیله نقلیه را كنترل كند، گفت: با رعایت این سرعت امكان عكس‌العمل بموقع ، هنگام بروز مشكل وجود دارد.

وی به رانندگان تاكید كرد كه حتما حین رانندگی به ویژه در مواقع بارانی و برفی با سرعت مطمئنه تردد كنند تا بتوانند از بروز حوادث احتمالی پیشگیری كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha