دائمی با اشاره به اینکه سدها در جلوگیری از وقوع سیلاب نقش بسزایی دارند، گفت: در حال حاضر سد کرخه وضع بهتری پیدا کرده و 3 و نیم میلیارد متر مکعب آب در مخزن دارد.

آخرین وضعیت سدهای کشور بعد از بارندگی‌های اخیر

سلامت نیوز:دائمی با اشاره به اینکه سدها در جلوگیری از وقوع سیلاب نقش بسزایی دارند، گفت: در حال حاضر سد کرخه وضع بهتری پیدا کرده و 3 و نیم میلیارد متر مکعب آب در مخزن دارد.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایلنا،علیرضا دائمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو درباره وضعیت سدهای کشور بعد از بارندگی‌های سیلابی چند روز اخیر گفت: با بارش‌های اخیر اکنون سدهای جنوبی در خوزستان مثل دز و چندین سد در مناطق غربی، لرستان و کرمانشاه کشور آبگیری و پر شدند.

وی افزود: در حال حاضر سد کرخه وضع بهتری پیدا کرده و 3 و نیم میلیارد متر مکعب آب در مخزن دارد وسدهای خوزستان، کرمانشاه و لرستان نیز وضعیت خوبی دارند.

دائمی تصریح کرد: سدهای قسمت‌های شمالی کشور از گذشته هم وضعیت خوبی داشته‌اند و اکنون نیز سد سفیدرود از 15 روز پیش سرریز شده و مخزن آن کامل پر شده است.

وی درباره خسارت احتمالی به سدها نیز اظهار داشت: تاکنون به هیچ یک از تاسیسات آبی خسارتی وارد نشده و بیشتر خسارات مربوط به تجهیزات وتاسیسات شهری بوده که توسط ستاد بحران و استانداری‌ها اعلام می‌شود.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: سدها وظیفه کنترل سیلاب را بخوبی انجام داده اند مثلا سد دز با دبی 8 هزار متر مکعب در ثانیه باعث شد خسارت در پایین دست سد به حداقل برسد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha