دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 181066

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به شنیده ها مبنی بر لغو قانون مشاغل سخت و زیان آور برای پرستاران، گفت: قانونی که دولت و مجلس تصویب می کنند، هیچ وزارتخانه و شخصی نمی تواند آن را لغو کند.

لغو قانون مشاغل سخت و زیان آور برای پرستاران؟

سلامت نیوز: عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به شنیده ها مبنی بر لغو قانون مشاغل سخت و زیان آور برای پرستاران، گفت: قانونی که دولت و مجلس تصویب می کنند، هیچ وزارتخانه و شخصی نمی تواند آن را لغو کند.

علی اشرف رحمان پناه در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، گفت: قانونی که مجلس تصویب می کند اگر بخواهد لغو شود باید دولت آن را لغو کند. اگر وزارتخانه ای بخواهد قانون تصویب شده توسط دولت را نادیده بگیرد، آن اقدام غیر قانونی است .

وی اظهار داشت: در قانون مشاغل سخت و زیان آور، پرستاران در صف اول می باشند اما متاسفانه وزارت بهداشت به دلایل مختلفی چون کمبود نیرو،‌ضعف مالی و ... از قرار دادن این قانون در حق پرستاران اجحاف می نماید و پرستاران را مشمول این قانون نمی داند که وجود این نادیده گرفتن پرستاران مساوی است با مخالفت با قانونی که دولت تصویب نموده است.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور ادامه داد: اگر این قانون برای پرستاران بکار برده نشود پرستاران می توانند با مراجعه به کمیسیون اصل ۹۰ و دیوان عدالت اداری شکایت نمایند که این عمل وزارت بهداشت را می توان به گونه ای نادیده گرفتن سازمان نظام پرستاری که نماینده قانونی پرستاران است، در نظر گرفت.

وی افزود: پرستاران طبق ماده ۱۶ قانون اساسی سازمان نظام پرستاری مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور هستند اما به دلایلی برای پرستاران اجرایی نشده است و بیشترین ضرر متوجه پرستاران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha