چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 181285

عمر طولانی برای بسیاری از ما رویایی دوست داشتنی است، رویایی که عمری به قدمت تاریخ بشر دارد و سال های سال است که ذهن دانمشندان را به خود مشغول کرده است. به نظر شما حاصل این میزان تلاش و تحقیق چه بوده است؟ آیا آنها موفق شده اند گامی مؤثر در جهت پیش برد این مسأله بر دارند؟

با به کار گیری این سه شیوه بیش از 100 سال عمر خواهید کرد!

سلامت نیوز:عمر طولانی برای بسیاری از ما رویایی دوست داشتنی است، رویایی که عمری به قدمت تاریخ بشر دارد و سال های سال است که ذهن دانمشندان را به خود مشغول کرده است. به نظر شما حاصل این میزان تلاش و تحقیق چه بوده است؟ آیا آنها موفق شده اند گامی مؤثر در جهت پیش برد این مسأله بر دارند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، به نظر می رسد علی رغم همه آنچه دانشمندان برای طولانی ساختن عمر بشر انجام می دهند، رسیدن به راهی قطعی و تضمینی برای محقق این خواسته هم چنان یک رویای دور است. با این حال، به کار بستن شیوه هایی و رعایت نکاتی احتمال رسیدن انسان به 100 سالگی را افزایش می دهد، راه هایی که در اینجا شما را با سه مورد اساسی از آنها آشنا می کنیم. سه شیوه ای که اگر در زندگی جاری و ساری شوند نوید بخش زندگی طولانی همراه با سلامتی برای ما خواهند بود.

داشتن یک رژیم غذایی صحیح

زمانی که از یک برنامه غذایی سالم صحبت می کنیم، مقصودمان رژیمی است که غلات، سبزیجات و ماهی در آن جایگاه ویژه ای داشته باشند و در طرف مقابل گوشت قرمز و شیرینی سهم ناچیزی به خودشان اختصاص دهند. رعایت این برنامه غذایی نه تنها موجب کنترل فشار خون و جلوگیری از بیماری های قلبی می شود؛ بلکه احتمال ابتلا به آلزایمر را تا حد زیادی کاهش می دهد.

فعالیت بیشتر در خارج از خانه

تحقیقات اخیر نشان می دهند افراد میان سال و سالمندی که فعالیت فیزیکی بیشتری دارند و هم چنان به ورزش کردن به چشم یک امر ضروری نگاه می کنند 13 درصد کمتر از دیگران به مرگ های اتفاقی و زود هنگام دچار می شوند. این در حالی است که سبک زندگی نشستنی به ویژه از دوران میان سالی به بعد احتمال بروز انواع بیماری ها و به دنبال آن مرگ را افزایش می دهد.

هدفمندی در زندگی

در یک تحقیق گسترده و طولانی مدت، دانشمندان زندگی 136 هزار نفر در امریکا و ژاپن را مورد مطالعه قرار دادند. نتایج به دست آمده حکایت از این داشت که افرادی هدفمند 20 درصد کمتر از دیگران در معرض مرگ زود هنگام قرار دارند. در واقع، داشتن هدف در زندگی به آنها کمک می کند تا با امید و انگیزه بیشتری به مسیرشان ادامه دهند.

منبع foxnews

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha