عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از روند اجرای طرح تحول نظام سلامت انتقاد و گفت: این وضعیت باعث کسری اعتبارات حوزه سلامت می شود.

وزارت بهداشت مقصر کسری اعتبارات حوزه سلامت است

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از روند اجرای طرح تحول نظام سلامت انتقاد و گفت: این وضعیت باعث کسری اعتبارات حوزه سلامت می شود.

به گزارش سلامت نیوز،دکتر مسعود پزشکیان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، با بیان اینکه امسال وضعیت اعتبارات وزارت بهداشت چندان رضایت‌بخش نیست، اظهار داشت: مقصر این وضعیت نیز خود وزارت بهداشت است.

وی با انتقاد از روند هزینه کرد اعتبارات حوزه سلامت، تاکید کرد: این وضعیت باعث شده تا دولت و مجلس هر چقدر هم پول تزریق کنند، باز مشکل وزارت بهداشت حل نخواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از شیوه اجرای طرح تحول نظام سلامت، افزود: این مسئله باعث کسری اعتبارات در آینده می شود؛ به گونه ای که امسال نمی‌توانند بدهی بیمه ها را به راحتی پرداخت کنند.

پزشکیان تصریح کرد: علت این مسئله نیز بی انضباطی مالی است که در نتیجه اجرای شتابزده طرح تحول نظام سلامت پیش آمده است.

وی راه حل این مشکل را بازگشت به قانون به ویژه احکام قانون برنامه پنجم توسعه عنوان کرد و اظهار داشت: از جمله این احکام «نظام ارجاع و پزشک خانواده، دستمزد بر اساس عملکرد و ممنوعیت اشتغال پزشکان در بیش از یکجا» است که باید اجرا شود.

پزشکیان خاطرنشان کرد: البته دیگر به راحتی گذشته اجرای قانون برنامه پنجم برای وزارت بهداشت امکان پذیر نیست، اما از این روندی که در پیش گرفته اند، بهتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha