قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور با عنوان این مطلب که در بیمارستان ها با کمبود پرستار مواجهه هستیم اظهارداشت وزارت بهداشت توان به کارگیری پرستاران را ندارد.

وزارت بهداشت توان جذب پرستاران را ندارند/ 15 هزار پرستار جویای کار

سلامت نیوز: قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور با عنوان این مطلب که در بیمارستان ها با کمبود پرستار مواجهه هستیم اظهارداشت وزارت بهداشت توان به کارگیری پرستاران را ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری کشور، محمد شریفی‌مقدم در نشست خبری که روز دوشنبه در محل سازمان نظام پرستاری برگزار شد، گفت: ما کمبود پرستار در بیمارستان‌ها داریم ولی علت آن کمبود نیروی پرستاری نیست.

 

وی توضیح داد: در حال حاضر ۱۵ هزار پرستار جویای کار وجود دارد که وزارت بهداشت توان بکارگیری آنها را ندارد.

 

شریفی‌مقدم با انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت در حوزه پرستاری، تاکید کرد: این وزارتخانه حتی نتوانسته شرایط ماندگاری شاغلان حرفه پرستاری را فراهم کند به طوری که در فروردین ماه امسال با افزایش ۳۰۰ درصدی اقدام به مهاجرت پرستاران مواجه بودیم.

 

وی ادامه داد: ترک کار پرستاران و همچنین تغییر حرفه پرستاری از دیگر مشکلات و چالش‌های پیش‌روی پرستاران است که وزارت بهداشت به آنها توجه نمی‌کند.

 

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت و افزایش تقاضای القایی برای مراجعه بیماران به بیمارستان‌های دولتی، اظهار داشت: در حالی که مراجعات به بیمارستان‌های دولتی افزایش یافته اما تعداد پرستاران هیچ افزایشی نداشته است.

 

وی با عنوان این مطلب که نگاه تجاری و بنگاه‌داری در بیمارستانه‌های دولتی حاکم است، افزود: حقوق پرسنل در این بیمارستان‌ها از جیب دولت پرداخت می‌شود. همچنین خرید تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های دولتی با پول دولت است اما ۷۰ درصد درآمد این بیمارستان‌ها به پزشکان هیأت علمی می‌رسد در حالی که هیچ سرمایه‌ای از جیب این افراد هزینه نمی‌شود.

 

شریفی‌مقدم با عنوان این مطلب که امروزه در نظام‌های سلامت از همه کارشناسان و حتی بیماران برای اجرای برنامه‌های سلامت‌محور مشورت می‌گیرند، افزود: برای اجرای طرح تحول سلامت هیچ مشورتی از صاحبنظران حوزه سلامت خواسته نشد.

 

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به این مطلب که کیفیت ویزیت بیماران می‌بایست در طرح تحول سلامت تغییر می‌کرد، افزود: قرار بود در هر ساعت ۶ بیمار ویزیت شود اما این اتفاق نیفتاده است.

 

وی همچنین به موضوع ماندگاری پزشکان در بیمارستان‌های دولتی اشاره کرد و گفت: بر اساس طرح تحول نظام سلامت می‌بایست تغییراتی در وضعیت کیفیت خدمات پزشکی مشاهده می‌شد که متاسفانه شاهد این موضوع هم نیستیم.

 

شریفی‌مقدم با اشاره به بهانه‌های جامعه پزشکی برای تأخیر در پرداخت کارانه‌ها، گفت: آنها تأخیر در پرداخت کارانه‌ها را بهانه کرده‌اند تا فضا برای بازگشت زیرمیزی در حوزه سلامت دوباره فراهم شود.

 

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با عنوان این مطلب که روزنه‌های نقد را بسته‌اند، افزود: در ابتدای اجرای طرح تحول سلامت اجازه ندادند این طرح با اصلاحات کارشناسی پیش برود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha