سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
کد خبر: 181882

آیا وقتی که در حال رانندگی کردن با دقت به گزارش ترافیک رادیو گوش می‌دهید، می‌توانید متوجه اتفاقات مختلف در کنار جاده و مسیر رانندگی شوید؟

آیا گوش دادن به رادیو، رانندگی را خطرناک می‌کند؟

سلامت نیوز:آیا وقتی که در حال رانندگی کردن با دقت به گزارش ترافیک رادیو گوش می‌دهید، می‌توانید متوجه اتفاقات مختلف در کنار جاده و مسیر رانندگی شوید؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم،آیا وقتی که در حال رانندگی کردن با دقت به گزارش ترافیک رادیو گوش می‌دهید، می‌توانید متوجه اتفاقات مختلف در کنار جاده و مسیر رانندگی شوید؟ یکی از جدیدترین مطالعات در این زمینه که اخیرا در کنفرانس سالانه انجمن روان‌شناسی بریتانیا ارائه شده است، به ما نشان می‌دهد که شاید این‌طور نباشد.


در این مطالعه، ۳۶ راننده مورد آزمایش قرار گرفتند و در طول مطالعه از آنان خواسته شد که به صدای گزارش ترافیک از طریق رادیو گوش دهند. در حالی که راننده‌ها به فعالیت رانندگی خودشان ادامه می‌دادند، محققان سعی می‌کردند تا جنبه‌های مختلف عملکرد آنان را در حین رانندگی بررسی کنند. علاوه بر این، یک فیل و یک گوریل شبیه‌ساز در نظر گرفته شده بود تا از کنار جاده وارد شوند.


عقل سلیم به انسان‌ها می‌گوید که حتی در حین رانندگی هم می‌توانیم حضور یک موجود غول‌پیکر را در کنار مسیر رانندگی تشخیص دهیم، اما نتایج نهایی برعکس این تصور را نشان می‌دهند. براساس نتایج نهایی، فقط ۲۳ درصد از راننده‌ها در مواقعی که با دقت به رادیو گوش می‌دادند، توانستند حضور فیل را تشخیص دهند.


مسئولان این مطالعه می‌گویند: «هر چیزی که حواس ما را از رانندگی کردن پرت کند، می‌تواند مشکل‌ساز باشد. حتی گوش کردن به رادیو یا مکالمه با افراد دیگر از طریق هندزفری نیز می‌توانند چنین مشکلی را ایجاد کنند. منظور ما این نیست که همیشه رادیو را در اتومبیل خاموش کنیم، اما باید درباره محدودیت‌های خودمان آگاهی داشته باشیم».

منبع:medicalnewstoday

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha