محققان در تحقیقی جدید مدعی شده‌اند شانس زنده ماندن مبتلایان به سرطان روده بزرگ تا حد زیادی به این عامل بستگی دارد که غدد سرطانی کدام سمت روده آنها را درگیر کرده باشد.برخی از بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ بیش از دیگر مبتلایان به این سرطان عمر می‌کنند. محققان می‌گویند این امر ناشی از محل گسترش سلول‌های سرطانی در روده است.

سلامت نیوز:محققان در تحقیقی جدید مدعی شده‌اند شانس زنده ماندن مبتلایان به سرطان روده بزرگ تا حد زیادی به این عامل بستگی دارد که غدد سرطانی کدام سمت روده آنها را درگیر کرده باشد.برخی از بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ بیش از دیگر مبتلایان به این سرطان عمر می‌کنند. محققان می‌گویند این امر ناشی از محل گسترش سلول‌های سرطانی در روده است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین ، سرطان روده بزرگ از جمله رایج‌ترین سرطان‌ها در آمریکا به شمار می‌رود و محققان پزشکی تلاش می‌کنند راهی برای کشف بهترین گزینه‌های درمان این نوع سرطان پیدا کنند. آنها در تازه‌ترین تلاش، ۱۰۰۰ بیمار مبتلا به این سرطان را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند تومورهای سرطانی منتشرشده در سمت چپ روده، مبتلایان را تا دو سال و نه ماه (۳۳ ماه) زنده نگاه داشته در حالی که در مبتلایان به سرطان که تومورها در سمت راست روده شکل گرفته این زمان تنها مقداری بیش از ۱۹ ماه بوده است.

به گزارش پرفساینس،دکتر آلن وانوک، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد پزشکی دانشگاه کالیفرنیا گفته است: این یافته‌ها جالب و شگفت‌انگیزند. تفاوت در دوره بقای مبتلایان به سرطان در قسمت چپ روده با کسانی که تومور در روده آنها در سمت راست تشکیل شده و گسترش یافته چشمگیر است.

وانوک ادامه داده است: روده بزرگ همچون لوله‌ای تصور می‌شد که مدفوع را به خارج از بدن هدایت می‌کند اما چنین تصوری بیش از حد ساده است. نتایج تحقیق ما نشانه داده است که تومورهای شکل‌گرفته در سمت راست متفاوت از تومورهای توسعه‌یافته در سمت چپ است. این موضوع در تشخیص و درمان سرطان بسیار حائز اهمیت است زیرا آنها که در سمت راست تشکیل شده‌اند بدتر از آنهایی هستند که در سمت چپ روده توسعه یافته‌اند.

وی اضافه کرده است: این تحقیق به درمان بهتر سرطان بزرگ در آینده‌ای نزدیک منجر خواهد شد.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha