یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 18377

دانشمندان بیمارستان کودکان در فیلادلفیا قصد دارند با کمک پسر بچه ای که به نوعی از اوتیسم به نام سندروم آسپرگر مبتلا است، کشفیات جدیدی را در رابطه با مغز مبتلایان به اوتیسم انجام دهند.

محققان بیمارستان کودکان در فیلادلفیا با استفاده از ماشین MEG قصد دارند به مطالعه امواج مغزی کودکانی مشابه "زندر پرایدی"، کودک مبتلا به گونه ای از اوتیسم بپردازند تا از چگونگی واکنشهای مغزی آنها نسبت به محرکهایی مانند صدا، کلمه و صحبت کردن اطلاعات جدیدی به دست آورند و به این شکل الگوی دقیقی از چگونگی عملکرد یک مغز مبتلا به اوتیسم به دست آورند.

به گفته دانشمندان، مغز پس از شنیدن صوت واکنش نشان می دهد، مغز اوتیسمی نیز پس از شنیدن صوت واکنش نشان می دهد اما این واکنش با تاخیر همراه است و به همین دلیل پیچیده تر شدن جملات و اطلاعات شنیداری یک مبتلا به اوتیسم می تواند در شناسایی و درک آنها اختلالاتی ایجاد کند.

کودکان مبتلا به اوتیسم برای درک روابط اجتماعی لحظه های بسیار سختی را سپری می کنند تا بتوانند احساسات اطرافیان خود را درک کنند که همین مشکل یکی از اهداف مطالعه جدید دانشمندان در بیمارستان کودکان است هدف اصلی یافتن دلیل اصلی ابتلا به اوتیسم نیست بلکه مطالعه عملکرد مغز کودکان اوتیسمی می تواند شیوه های دقیق تری را برای شناسایی و کنترل زود هنگام آن ارائه کند.

بر اساس گزارش سی ان ان، هدف نهایی درک این بیماری در سطح سلولی در مغز کودک اوتیسمی و درک دلیل عملکرد متفاوت آنها در این کودکان است محققان معتقدند در صورتی که بتوان دلیل این عملکرد متفاوت را دریافت، به طور حتم می توان شیوه های درمانی را نیز برای کنترل این بیماری ارائه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha