پنج قاچاقچی چوب كه مسیر ترددشان از سوی جنگلبانان نور بسته شده بود، با شلیك مستقیم به سمت خودروی آنها، یك جنگلبان را كشتند و دو نفر را مجروح كردند.

كشته شدن یك جنگلبان در درگیری با قاچاقچیان چوب

سلامت نیوز: پنج قاچاقچی چوب كه مسیر ترددشان از سوی جنگلبانان نور بسته شده بود، با شلیك مستقیم به سمت خودروی آنها، یك جنگلبان را كشتند و دو نفر را مجروح كردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، ضارب و یكی از همراهانش كه در ابتدا متواری شده بودند، پس از چند ساعت خود را به مراجع قضایی معرفی كردند. این در حالی است كه ماموران پلیس موفق شده بودند سه قاچاقچی دیگر را در همان ساعات ابتدایی حادثه دستگیر كنند.

سایت دیده‌بان محیط زیست و حیات وحش ایران درباره این حادثه نوشته است: «ساعت٣:٣٠بامداد جمعه، جنگلبانان سالده نور، سوار بر خودرو در حال گشت‌زنی بودند كه با تعدادی قاچاقچی چوب روبه‌رو شدند. آنها جلوی خروج دو نیسان حاوی چوب از جنگل را مسدود كرده بودند كه قاچاقچیان با اسلحه شكاری و گلوله چهارپاره به شكل مستقیم به سمت آنها شلیك كردند. در این درگیری، جنگلبان فضل‌الله علی‌پور، ۴۳ ساله، اهل روستای آهودشت چمستان بر اثر اصابت گلوله كشته شد. همچنین فرمانده یگان منابع طبیعی نور و یكی دیگر از جنگلبانان نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.»


همزمان هادی خنجری، فرماندار نور، حال دو مجروح حادثه را كه در بیمارستان امل بستری شده‌اند، «مطلوب» توصیف كرد و به ایرنا گفت: «درگیری در منطقه جنگلی «سیاه‌كلا»ی نور رخ داد و یكی از قاچاقچیان در بازجویی ابتدایی به ارتكاب جرم اعتراف كرد.»

ستار بابایی، مدیركل منابع طبیعی مازندران نیز تجهیزات قرقبانان را كافی ندانست و به مهر گفت: «متاسفانه آمار درگیری جنگلبانان با قاچاقچیان چوب در جنگل‌های مازندران روند افزایشی داشته است.»

بهزاد انگورج، معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری كشور نیز در واكنش به این حادثه، از رسیدگی به پرونده در مراجع قضایی خبر داد و گفت: «ماموران ما در مجموع در ارتباط با گشت و كنترل چوب‌آلات غیرمجاز با مشكلات جدی مواجه هستند.»

اشاره او به پدیده قاچاق چوب است كه پیش از این نیز حادثه‌های مشابهی را برای جنگلبانان رقم زده است. یكی از نمونه‌های آن به مرداد سال گذشته باز می‌گردد كه هوشنگ نادری، جنگلبان منابع طبیعی بویر‌احمد هنگام ماموریت، در دره سقوط كرد و جان باخت. این در حالی است كه محیطبانان ایران نیز با مسائل اینچنینی دست به گریبانند و درگیری‌های مسلحانه آنها با قاچاقچیان، بعضا آنها را تا پای اعدام كشانده یا منجر به جان باختن قاچاقچی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha