درختان جنگل خرگوش دره به دلیل کمبود آب در حال نابودی هستند و در این شرایط گفته می شود پیمانکار حاضر نسبت به فروش آب چاه جنگل اقدام می کند.

قطع دوباره درختان در پارک جنگلی خرگوش دره/ فروش آب چاه جنگل با تانکر

سلامت نیوز: درختان جنگل خرگوش دره به دلیل کمبود آب در حال نابودی هستند و در این شرایط گفته می شود پیمانکار حاضر نسبت به فروش آب چاه جنگل اقدام می کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، افرادی که برای تماشای رقابت های مختلف ورزشی راهی استادیوم آزادی می شوند به خوبی با پارک جنگلی خرگوش دره آشنا هستند. این جنگل در زمان های مختلف از جمله یک شب قبل از دربی شهر تهران مکانی برای اسکان تماشاگران می شود اما در سایر ایام سال نیز همواره مورد توجه شهروندان تهرانی است.

پارک جنگلی خرگوش دره بیش از 65 هکتار مساحت داشته و در منطقه ۲۲ شهرداری و روبروی درب اصلی مجموعه ورزشی آزادی و آزاد راه های تهران - کرج و آزادگان واقع شده است.

درختان کاج، سرو، اقاقیا و زبان گنجشک پوشش گیاهی این جنگل را تشکیل می دهند و به این خاطر که این جنگل جزئی از کمربند سبز تهران محسوب می شود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در سال 86 به دلیل اتصال اتوبان آزادگان به همت حدود 5 هزار اصله از درختان این جنگل قطع شد و این طور به نظر می رسد که این بار در وسعتی اندک تر باز هم قرار است درختان خرگوش دره نابود شوند.

با گشتی محدود در این جنگل، درختانی دیده می شوند که در حال خشک شدن بوده و پس از خشک شدن نیز مقدمات قطع آنها فراهم می شود.

یکی از کارگران حاضر در پارک جنگلی خرگوش دره که رسیدگی به امور نظافت جنگل را برعهده دارد در رابطه با خشک شدن درختان گفت: به دلیل نرسیدن آب کافی به درختان خرگوش دره، هر روز شاهد خشک تر شدن درختان این جنگل هستیم.

وی افزود: اگر پیمانکار نظارت بیشتری به وضعیت این جنگل داشت، درختان این محدوده خشک نمی شدند اما متاسفانه رسیدگی ها به هیچ وجه در این پارک جنگلی کافی نیست.

این نیروی شاغل در پارک جنگلی خرگوش دره با طرح ادعایی مبنی بر فروش آب چاه موجود در جنگل تصریح کرد: 3 چاه در جنگل وجود دارد که برای آبیاری درختان است اما در برخی از مواقع آب این چاه ها با تانکر فروخته می شود.

در این ارتباط اما یکی از کارشناسان امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 22 به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: متاسفانه برخی از درختان پارک جنگلی خرگوش دره با معضل آفت زدگی مواجه شده و برای جلوگیری از این آفت زدگی ها و گسترش آنها، اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: علاوه بر درختان پارک جنگلی خرگوش دره، درختان پارک جنگلی چیتگر نیز دچار آفت شده اند.

این کارشناس با اشاره به صدور مجوز جهت قطع برخی از درختان پارک جنگلی خرگوش دره خاطرنشان کرد: سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران مجوز لازم برای قطع تعدادی از درختان این محدوده را صادر کرده و بدون مجوز این کار صورت نگرفته است.

وی در خصوص مالکیت این پارک جنگی اظهارکرد: مالکیت جنگل خرگوش دره بر عهده منابع طبیعی است اما بهره برداری از آن به شهرداری تهران واگذار شده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha