محققان دانشگاه توکوشیما در ژاپن پروژه‌ای را آغاز کرده‌اند که هدف آن محبوب‌سازی «خوردن حشرات» در این کشور است.

عکس/کتلت جیرجیرک و پیراشکی هشت‌پا به بازار آمد

سلامت نیوز: محققان دانشگاه توکوشیما در ژاپن پروژه‌ای را آغاز کرده‌اند که هدف آن محبوب‌سازی «خوردن حشرات» در این کشور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم؛ محققان ژاپنی پروژه‌ای را آغاز کرده‌اند که هدفش محبوب‌گکردن خوردن حشرات در این کشور است.

بر اساس گزارش راشاتودی، محققان دانشگاه توکوشیما در ژاپن با جمع‌آوری کمک‌های مردمی دست به اختراعی زده‌اند که می‌تواند آب خودکار برای جیرجیرک‌ها فراهم کند و از این طریق مردم عادی را به کشاورزان حشرات مغذی بدل کند.

 



شعار این مؤسسه معتبر که تیم زیست شناسی تکاملی خود را مامور کرده تا این تحقیقات را انجام دهد، شروع یک جنبش بزرگ خوردن حشراتی همچون ملخ در ‌ژاپن است‌.

بر اساس بیانیه‌ای که این مؤسسه منتشر کرده است گام اول در اجرای این پروژه، تلاش برای به‌دست آوردن بودجه علمی برای پروژه حیوان خانگی بود که از طریق کمک‌های مردمی فراهم شد.

3000 طبق این گزارش، قیمت یک پاکت پودر جیرجیرک در ژاپن 3000 ین است.

این مؤسسه تاکنون توانسته است ‌محصولاتی مانند «پیراشکی هشت‌پا» و پودر «کتلت جیرجیرک» به بازار عرضه کند که به عنوان میان‌وعده سرو می‌شوند.

 

 

محققان این مؤسسه حشرات را به دلیل اینکه همه‌چیزخوار هستند و از سیب‌زمینی‌ها و میوه‌ها و سبوس تغذیه می‌کنند حاوی پروتئین بالا می‌دانند.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که بر اساس گزارش سازمان ملل متحد یک میلیارد نفر در جهان حداقل یک بار یکی از انواع حشرات را مزه کرده‌اند.

سازمان ملل تغذیه از حشرات را به عنوان یکی از راه‌حل‌های رفع معضل گرسنگی در جهان می‌داند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha