سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 184224

پایان کابوس مرگبار سقط جنین

سلامت نیوز:سقط جنین ناگهانی یک کابوس دردناک و فراموش ناشدنی برای بسیاری از زنان است اما یک شیوه پزشکی پیشرفته نوید پایان این رنج و عذاب را در آینده نه چندان دور می دهد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان پزشکی به تازگی نوعی پروتئین کشف کرده اند که می تواند موجب افزایش رشد جفت و جنین و جلوگیری از بروز سقط جنین ناخواسته در مادران شود.

گفتنی است، این پروتئین syncytin-1 نام دارد و مانند یک چسب می تواند جنین را در رحم مادر زنده نگه دارد.

بررسی ها نشان می دهند، اندازه  گیری این پروتئین که نقش اساسی در زنده ماندن جنین دارد توسط نوع جدیدی از آزمایش خون امکان پذیر شده است و می تواند به پزشکان در خصوص شرایط ویژه مادر و اقدامات درمانی و پیشگیرانه کمک فراوانی کند.

این کشف می تواند همچنین به پزشکان در کنترل شرایط مرگبار بیماری پره اکلامپسی یا همان مسمومیت حاملگی کمک فراوانی کند.

با استفاده از این آزمایش می توان تا حد زیادی مانع از بروز سقط جنین های مکرر، محدودیت رشد جنین و نیز مسمومیت بارداری شد که همگی از جمله عوارض و تنش های بارداری هستند.

براساس آمارها از هر 100 زن در دنیا یک زن دچار سقط جنین مکرر و از دست دادن نوزاد می شود.

آزمایش های تشخیصی حال حاضر نمی تواند علت بروز سقط جنین را به طور کامل در اختیار پزشکان قرار دهد و پزشکان برای مشاهده رشد جنین مجبور به تجویز اسکن های مختلف در فواصل زمانی کوتاه هستند که می تواند عوارض جبران ناپذیری بر رشد نوزاد داشته باشد.

نتایج تحقیق در خصوص این شیوه جدید آزمایش خون در مجله Human Reproduction  به چاپ رسیده است.

اندازه گیری این هورمون و وجود آن در جفت و جنین حتی قبل از کاشت جنین در زنان تحت درمان IVF نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد و مانع از شکست کاشت جنین شود که در بسیاری موارد رخ می دهد.

منبع: دیلی میل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha