سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
کد خبر: 184280

عوارض ناشی از کم‌آبی بدن با خشکی دهان و احساس تشنگی شروع می‌شود. در این حالت،‌ زبان و غشاهای مخاطی دهان خشک یا غیرطبیعی به نظر می‌رسند.

کم‌آبی بدن، چه بلایی سر ما می‌آورد؟

سلامت نیوز: عوارض ناشی از کم‌آبی بدن با خشکی دهان و احساس تشنگی شروع می‌شود. در این حالت،‌ زبان و غشاهای مخاطی دهان خشک یا غیرطبیعی به نظر می‌رسند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم،حتی ممکن است که احساس کنید دهان‌تان حالت چسبندگی پیدا کرده است.


آب واقعا برای عملکرد مناسب سلولی ضروری به حساب می‌آید. متاسفانه مصرف نکردن آب به اندازه کافی، مانع از عملکرد مناسب و عادی تمام دستگاه‌های درون بدن می‌شود. انرژی کم،‌ از دست دادن قوای عضلانی و استقامت، و البته احساس خستگی، همگی از علائم کم‌آبی بدن به شمار می‌روند.


نوزادان و کودکانی که با کم‌آبی متوسط یا شدید مواجه می‌شوند، ممکن است که خواب‌آلود و بی‌حال به نظر برسند، یا شدیدا از نظر عصبی تحریک‌پذیر باشند و دائما بهانه‌گیری کنند. تیرگی زیر چشم و نداشتن اشک،‌ از نشانه‌های دیگر کم‌آبی در بدن کودکان است.


احساس گرسنگی نیز یکی از عوارض دیگر کم‌آبی بدن است. مایعات می‌توانند از طریق خوردن مواد غذایی خاصی مثل میوه‌ها،‌ سبزیجات یا سوپ، تامین شوند. بنابراین طبیعی است که بدن از طریق برانگیخته کردن احساس تشنگی و گرسنگی، به شما یادآوری کند که به آب نیاز دارد.
کم‌آبی متوسط یا شدید، می‌تواند باعث سردرد شود. معمولا این سردردها با نوشیدن یک یا دو لیوان آب برطرف می‌شوند. ضمنا توانایی حافظه و توانایی فکر کردن نیز در شرایط کم‌آبی ضعیف می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha