مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع پدیده گرد و غبار در جنوب غرب و جنوب کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داد.

وقوع پدیده گرد و غبار در جنوب‌ غرب و جنوب کشور

سلامت نیوز: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع پدیده گرد و غبار در جنوب غرب و جنوب کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،احد وظیفه در ارتباط با پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در روزهای آینده گفت: طی ۳ روز آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ابرناکی، رگبار باران، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت در شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات و دامنه جنوبی البرز و شمال شرق کشور پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها امروز و فردا در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، دامنه‌های جنوبی البرز، مازندران و زنجان خواهد بود.

وظیفه با اشاره به اینکه در روز جمعه شاهد بیشینه فعالیت این موج در شمال شرق کشور خواهیم بود، افزود: دامنه این ناپایداری‌ها بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: در دوروز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواج خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در روزهای پنجشنبه و جمعه در ساعات بعدازظهر با وزش باد شدید موقتی در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب کشور، وقوع پدیده گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وظیفه تصریح کرد: درشرق و جنوب شرق کشور نیز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب وزش باد شدید با گرد و خاک همراه خواهد بود که کاهش دید افقی و کیفیت هوا را در پی خواهد داشت.

وی گفت: تهران امروز کمی ابری است و  در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد و احتمال رعد و برق  برای آن پیش‌بینی می‌شود، فردا نیز احتمال بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید وجود دارد و در روز جمعه با افزایش ابر و گاهی وزش باد روبرو خواهیم بود.

وظیفه در پایان اظهار کرد: بیشینه دمای هوای تهران در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه به ترتیب ۲۸، ۲۹ و ۳۰ درجه و کمینه دمای هوا ۱۸ ،۱۸ و ۱۹ درجه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha