مدیر كل نظارت بر مواد خوراكی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت با اعلام اعطای نشان ایمنی و سلامت به 9 محصول از محصولات غذایی و آشامیدنی كشور گفت: به این ترتیب، در مجموع 31 محصول از محصولات غذایی و آشامیدنی كشور دارای نشان ایمنی و سلامت می‌شوند.

دكترهدایت حسینی در گفت وگو با  ایسنا با اعلام این خبر گفت: نشان ایمنی و سلامت، سیب سبز رنگی است كه به مصرف كنندگان اطمینان می‌دهد كه كالای مصرفی علاوه بر برخورداری از حداقل استانداردها، در جهت ارتقای سلامت نیز اقدامات مفیدی انجام داده است.

دكتر حسینی، 9 محصولی كه امروز نشان ایمنی و سلامت دریافت می‌كنند را شامل فرآورده‌هایی از لبنیات، ماهی، زعفران و روغن زیتون عنوان كرد.

وی ادامه داد: نشان ایمنی و سلامت حاكی از آن است كه كالای مربوطه علاوه بر ویژگی‌های حداقلی استاندارد برای عرضه به بازار، ویژگی‌های حداكثری ایمنی و سلامت را داراست كه در تامین سلامت مصرف كننده بسیار موثر است.

وی گفت: اكنون در حال حاضر 22 محصول از محصولات غذایی و آشامیدنی كشور دارای نشان ایمنی و سلامت هستند كه با اعطای 9 نشان دیگر جمعا محصولات غذایی و آشامیدنی كشور كه دارای نشان ایمنی و سلامت هستند به 31 عدد می‌رسد.

دكتر حسینی خاطرنشان كرد: از آنجا كه نشان ایمنی و سلامت عالی‌ترین نشان كشور در رابطه با ایمنی و سلامت محصولات غذایی و آشامیدنی است، بنابراین با حساسیت و دقت زیادی به محصولات داده می‌شود.

مدیركل نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی وزارت بهداشت ابراز امیدواری كرد كه تا پایان سال در هر گروه از محصولات غذایی، حداقل پنج محصول دارای نشان ایمنی و سلامت باشند.

وی گفت: بیش از 280 محصول تاكنون متقاضی دریافت نشان ایمنی و سلامت محصولات غذایی و آشامیدنی بوده‌اند كه از این تعداد تنها 31 محصول توانسته‌اند این نشان را دریافت كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha