معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت به منظور اجرای مفاد تصویب نامه هیئت وزیر در خصوص پرداخت نقدی یارانه غذای دانشجویان اعلام کرد: یارانه اقلام غذایی برای مصارف ماه های دی 88 تا فروردین 89 به صورت نقدی پرداخت شود.

بر اساس اعلام این معاونت، دانشگاه‌های علوم پزشکی در صورت تمایل به دریافت معادل ریالی سهمیه های مرحله سوم برنج، روغن نباتی، گوشت قرمز، قند و شکر (تمام یا تعدادی از اقلام) می ‌توانند مراتب را به معاونت دانشجویی و فرهنگی اعلام کنند.

در آغاز اجرای طرح پرداخت نفدی یارانه غذا، اقلامی از جمله برنج، گوشت قرمز، روغن نباتی، قند و شکر طی دو مرحله و با قیمت تمام شده توسط وزارت بهداشت از شرکت بازرگانی دولتی و شرکت پشتیبانی امور دام خریداری و با هماهنگی ایجاد شده به صور ت کالایی بین دانشگاهها توزیع شد.

بر اساس تصویب نامه هیئت وزیران در ابتدای سال جاری تحصیلی مقرر شد اعتبار یارانه اقلام اساسی غذایی برای اولین بار از طریق سازمان حمایت از مصرف ‌کنندگان و تولیدکنندگان در اختیار وزارتخانه های علوم و بهداشت قرار گیرد و اعتبار مذکور به صورت پرداخت نقدی برای تأمین اقلام اساسی غذایی مورد نیاز غذاخوری ‌های دانشجویی بین دانشگاه‌ها توزیع شود.

پیش از این اعتبار ریالی یارانه کالاهای اساسی در اختیار وزارت بازرگانی قرار می ‌گرفت و وظیفه تأمین و توزیع اقلام اساسی غذاخوری ‌های دانشجویی به صورت سهمیه کالایی و با قیمت یارانه‌ای و ثابت بر عهده وزارت بازرگانی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha