چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

قائم مقام معاونت برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: درمان اعتیاد با داروی گیاهی کذب است.

تکذیب درمان اعتیاد با داروی گیاهی

سلامت نیوز: قائم مقام معاونت برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: درمان اعتیاد با داروی گیاهی کذب است.

دکتر حجت الله مقیمی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: متاسفانه شاهد هستیم که در عطاری ها ادعای درمان تکذیب درمان اعتیاد با داروی گیاهیسخت ترین بیماری ها وجود دارد تا حدی که این ادعا به درمان اعتیاد با داروی گیاهی هم رسیده است.

وی گفت: آمارها نشان می دهد افرادی که به مراکز MMP(مراکز مجاز درمان و ترک اعتیاد) مراجعه می کنند و در گذشته از درمان های کاذب عطاری ها در این خصوص استفاده کرده اند نسبت به درمان اعتیاد بسیار مقاوم هستند و گاهی دارو در آنها اثر نمی کند.

دکتر مقیمی افزود: در بسیاری از موارد درمان این افراد که از درمان گیاهی ترک اعتیاد استفاده کرده اند حتی به شکست هم می انجامد و فرد را بطور کامل نسبت به ترک اعتیاد نا امید می کند.

وی با بیان اینکه در وزارت بهداشت و درمان چیزی به نام درمان اعتیاد با داروهای گیاهی وجود ندارد گفت: عطاری ها تنها وظیفه فروش برخی داروهای گیاهی را دارند که مجوز فروش آن از سوی وزارت بهداشت و درمان بلا مانع باشد و در ضمن اثرگذاری آن اثبات شده باشد.

قائم مقام معاونت برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی افزود: داروهای گیاهی در درمان اعتیاد توسط هیچ مرجعی تا کنون تایید نشده است و متخصصین طب سنتی به این حیطه وارد نمی شوند، بنابراین عملکرد عطاری ها تنها برای کسب سود بیشتر است و مداخله آنها، درمان اعتیاد را با هزینه های بیشتری مواجه ساخته است.

وی گفت: مسئول برخورد با عطاری های متخلف تنها وزارت بهداشت و درمان نیست و سایر مراجع مربوطه نیز باید وارد عمل شوند و با متخلفین برخورد قانونی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha