وزیر بهداشت در نامه ای به رئیس جمهور درباره شکست طرح تحول سلامت به دلیل تنگناهای شدید مالی هشدار داد و از رئیس جمهور خواسته است بدهی دولت از طریق برداشت از صندوق توسعه ملی پرداخت شود.

تکذیب شد/هشدار وزیر بهداشت به روحانی درباره شکست طرح تحول سلامت

سلامت نیوز: وزیر بهداشت در نامه ای به رئیس جمهور درباره شکست طرح تحول سلامت به دلیل تنگناهای شدید مالی هشدار داد و از رئیس جمهور خواسته است بدهی دولت از طریق برداشت از صندوق توسعه ملی پرداخت شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت خبری پایش، سید حسن هاشمی در نامه ای به رئیس جمهور از بدهی سنگین دولت به بیمارستان‌ها گلایه کرده و هشدار داده است در صورت عدم تامین منابع مالی برای پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها طرح تحول سلامت شکست خواهد خورد.

وزیر بهداشت از رئیس جمهور خواسته است بدهی دولت از طریق برداشت از صندوق توسعه ملی پرداخت شود.

طرح تحول سلامت، مهمترین طرح عمومی دولت روحانی است که خدمات بهداشتی و درمانی رایگان در مراکز درمانی دولتی در اختیار مردم قرار می‌دهد.

در همین حال یک منبع مطلع به «پایش» گفت که وزیر بهداشت در یکی از جلسات اخیر کابینه نیز از بی توجهی دولت به تامین بودجه طرح تحول سلامت گلایه کرده و هشدار داده که در صورت عدم تامین بودجه لازم، این طرح در آخرین سال فعالیت دولت روحانی شکست خواهد خورد.

وزیر بهداشت گفته است که بدهی 9 هزار میلیارد تومانی دولت به بیمارستان ها عملا ادامه اجرای این طرح را با مشکل مواجه کرده و برخی بیمارستان ها دیگر توان ادامه اجرای طرح را ندارند.

ناظران سیاسی معتقدند شکست طرح تحول سلامت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آینده، فعالیت‌های تبلیغاتی روحانی در انتخابات را دشوار خواهد کرد.

تکذیبیه وزارت بهداشت:

به گزارش سلامت نیوز، در پی انتشار این خبر، پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ارسال نامه هشدار شکست طرح تحول سلامت از سوی وزیر بهداشت به رییس جمهور را تکذیب کرد که متن تکذیبیه به شرح زیر می باشد:

طرح تحول سلامت با قوت ادامه خواهد یافت / نامه ای به رییس جمهور ارسال نشده است

درپی درج مطلبی در برخی از رسانه ها و شبکه های اجتماعی مبنی بر ارسال نامه از سوی وزیر بهداشت به رئیس جمهور ، با عنوان « هشدار شکست طرح تحول سلامت » بدلیل عدم تامین منابع مالی مورد نیاز، وزارت بهداشت ارسال چنین نامه ای را تکذیب کرد.


بر اساس اعلام وزارت بهداشت ، بطور معمول وزراء و مقامات مسئول دولتی نظرات و مطالبات خود را درطی جلسات هیئت دولت و یا در مذاکرات خصوصی با رئیس جمهور مطرح می نمایند لذا ارسال نامه ای با این مضمون و محتوا واقعیت ندارد.

بر اساس این گزارش طرح تحول سلامت نیز همچنان با قوت ادامه خواهد یافت هر چند درمسیر اجرای هر چه بهتر این طرح نیازمند عمل به تفاهمات، توافقات و تعهدات صندوق های بیمه ای یک ضرورت است .

این گزارش می افزاید: گلایه همیشگی وزارت بهداشت همچنان پابرجاست که عدم تامین منابع مالی پایدار و تاخیر در پرداخت مطالبات بیمارستانها موجب تضعیف فرایند خدمت رسانی خواهدشد ولی این وزارتخانه با استعانت از ایزد منان و اتخاذ تمهیدات لازم به تعهدات در این زمینه پایبند می باشد.

لذا هرگونه فضاسازی رسانه ای و انعکاس موارد غیر واقع در این زمینه کمکی به حل مشکلات سلامت مردم نخواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha