یک متخصص مغز و اعصاب عنوان کرد: در حال حاضر شاهد شیوع سکته مغزی در سنین ۲۰ تا ۴۰ ساله هستیم. در حالی که شیوع این بیماری ۲ تا ۳ برابر بیماری‌های شایع مغز و اعصاب در همان سنین مانند ام اس است.

سکته مغزی در جوانان شیوع یافته است

سلامت نیوز:یک متخصص مغز و اعصاب عنوان کرد: در حال حاضر شاهد شیوع سکته مغزی در سنین ۲۰ تا ۴۰ ساله هستیم. در حالی که شیوع این بیماری ۲ تا ۳ برابر بیماری‌های شایع مغز و اعصاب در همان سنین مانند ام اس است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر بابک زمانی با بیان اینکه سکته مغزی اکنون دومین عامل مرگ و میر در ایران و پنجمین عامل مرگ و میر در کشورهای پیشرفته دنیا به شمار می‌رود، اظهارکرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد کاهش رتبه سکته مغزی در کشورهای پیشرفته دنیا فقط با مشارکت اجتماعی در درمان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: زمان طلایی درمان سکته مغزی طی ۲ تا ۳ ساعت اول پس از سکته است. بنابراین علاوه برحضور پزشکان در بیمارستان‌ها و وجود آمبولانس‌های مجهز بدون شک به مشارکت مردم نیز در این زمینه نیاز است تا بیماران خیلی سریع به بخش‌های درمانی رسانده شوند.

این متخصص مغز و اعصاب خاطرنشان کرد: تا چند سال قبل ایران جزو کشورهای خوب برای درمان بیماران سکته مغزی نبود. آمارها نیز حاکی از این بود که درمان‌های سکته مغزی حاد به خوبی انجام نمی‌شود. اما خوشبختانه از ابتدای سال گذشته با توجه به اطلاع رسانی گسترده انجمن سکته مغزی و انجمن مغز و اعصاب که با کمک رسانه‌ها صورت گرفت شاهد راه اندازی کمیته ملی درمان سکته مغزی ازسوی وزارت بهداشت بودیم.

زمانی تصریح کرد: بر خلاف تصور عموم سکته مغزی نه تنها قابل پیشگیری و درمان است بلکه شاید از قابل درمان ترین بیماری های بشر به شمار رود اما نکته مغفولی که خیلی به آن توجه نشده جمعیت مبتلا به سکته مغزی است. یعنی حتی در جامعه پزشکی وقتی می‌گوییم بیمار مبتلا به سکته مغزی است بلافاصله یک فرد مسن در نظرشان تداعی می شود. در حال حاضر شاهد شیوع سکته مغزی در سنین ۲۰ تا ۴۰ سال هستیم. در حالی که شیوع این بیماری ۲ تا ۳ برابر بیماری‌های شایع مغز و اعصاب در همان سنین مانند ام اس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha