دبیر انجمن داروسازان گفت: راه‌اندازی داروخانه در کلینیک های ویژه و داروخانه‌های گیاهی موضوعاتی هستند که مورد اعتراض داروسازان است و اتفاقا ریاست محترم سازمان نظام پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو نیز در این مراسم بر ضرورت جستجوی را‌ه‌های حل این معضلات تاکید کردند.

تاسیس داروخانه در کلینیک‌های ویژه مورد اعتراض داروسازان است

سلامت نیوز:دبیر انجمن داروسازان گفت: راه‌اندازی داروخانه در کلینیک های ویژه و داروخانه‌های گیاهی موضوعاتی هستند که مورد اعتراض داروسازان است و اتفاقا ریاست محترم سازمان نظام پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو نیز در این مراسم بر ضرورت جستجوی را‌ه‌های حل این معضلات تاکید کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،سجادی، دبیرانجمن داروسازان ایران ، در خصوص مراسم جایزه ملی کیفیت که صبح امروز در آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار داشت: امروز همه فعالان حوزه سلامت در کنار یکدیگر جمع شده اند تا نتیجه عملکرد یکساله خود در زمینه ارتقای کیفیت را عرضه کرده و ارزشیابی مربوطه را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: در همه جای دنیا و در همه زمینه ها، کیفیت زمینه ساز تحرک تولید و تقویت ساختارهای ایجاد ارزش افزوده است.

سجادی اضافه کرد: تلاش در جهت مدیریت کیفیت میتواند به ایجاد رقابت دامن بزند و قطعا رقابت، رشد و توسعه را به دنبال خواهد داشت که در نهایت در ابعاد مختلف،رضایت آفرین است.

وی ادامه داد: این جایزه که با تولی گری سازمان غذا و دارو صورت می گیرد، شرایطی را فراهم کرده است که فعالین حوزه سلامت، انتظارت حال و آینده را برای بهبود شرایط سلامت جامعه مد نظر داشته باشند. و این سبب شده که در هیچ بخش دیگری از خدمات عرضه شاهد چنین حضور و موفقیت علمی- مدیریتی در کشور نباشیم.

سجادی با اشاره به حضور فعال داروسازان شاغل در داروخانه‌ها در این جایزه تصریح کرد: این جایزه یک ویژگی خاص در سال جاری دارد و آن اضافه شدن سرفصلی با عنوان خدمات است.

به گفته سجادی، خدمات موضوع حایز اهمیتی است که مفهوم کیفیت باید در آن برای مردم قابل درک و مشاهده باشد.

وی ادامه داد: این جایزه همچون متر اندازه‌گیری کیفیتِ مدیریت سازمان‌های متقاضی است که در افق 1404 میتواند با فراهم کردن امکان مقایسه‌ی داروخانه ها براساس مدل ارزیابی استاندارد، منجر به ارتقای خدمات بهداشتی در داروخانه های سراسر کشور شود.

دبیر انجمن داروسازان ایران ادامه داد: در سال 95 در دوره پنجم جایزه، تنها5 داروخانه موفق به دریافت سطح آغازین این جایزه، یعنی سطح اهتمام به کیفیت شدند، ولی امسال 9 داروخانه از استان‌های مختلف موفق به دریافت این گواهی شدند، ضمن آن‌که برای اولین بار در تاریخ جوایز علمی کشور یعنی از سال 1380 تاکنون، دو داروخانه نیز موفق به رسیدن به سطح بالاتر، یعنی سطح اشتهار به کیفیت شدند.

وی در پایان با اشاره به اینکه داروخانه ها ارتقای کیفیت خدمات سلامت را در راس برنامه های خود قرار داده اند، تصریح کرد: جایزه کیفیت هرچند یک ابزار تشویقی است اما قطعا در کنار آن فرصتی برای اصلاح خطاهای سیاستگذاری به‌وجود می آید. موضوعاتی نظیر تعرفه خدمات دارویی، راه اندازی داروخانه در کلینیک های ویژه و داروخانه‌های گیاهی موضوعاتی هستند که مورد اعتراض داروسازان است و اتفاقا ریاست محترم سازمان نظام پزشکی و  رئیس سازمان غذا و دارو نیز در این مراسم بر ضرورت جستجوی را‌ه‌های حل این معضلات تاکید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha