مرگ 16 مسافر در جاده چالوس بر اثر واژگونی اتوبوس مهم‌ترین خبر حوادثی دیروز ایران بود. 16 انسان بی گناه كه مثل همیشه بر اثر نقص فنی اتوبوس یا خواب آلودگی راننده جانشان را از دست دادند. عكس‌های حادثه نشان می‌دهد كه اتوبوس از وسط نصف شده و می‌شود حدس زد چه بر سر اجساد مسافران آمده است. این اولین حادثه از این دست نیست طوری که شنیدنش برای خیلی از ایرانی هاعادی شده است. گزارش هایی از آتش گرفتن اتوبوس دانش آموزان معلول،حریق در خوابگاه دختران،اسید پاشی و خودکشی هم در اخبار دیروز بود.

اتوبوس دانش‌آموزان معلول هم آتش گرفت

سلامت نیوز: مرگ 16 مسافر در جاده چالوس بر اثر واژگونی اتوبوس مهم‌ترین خبر حوادثی دیروز ایران بود. 16 انسان بی گناه كه مثل همیشه بر اثر نقص فنی اتوبوس یا خواب آلودگی راننده جانشان را از دست دادند. عكس‌های حادثه نشان می‌دهد كه اتوبوس از وسط نصف شده و می‌شود حدس زد چه بر سر اجساد مسافران آمده است. این اولین حادثه از این دست نیست طوری که شنیدنش برای خیلی از ایرانی هاعادی شده است. گزارش هایی از آتش گرفتن اتوبوس دانش آموزان معلول،حریق در خوابگاه دختران،اسید پاشی و خودکشی هم در اخبار دیروز بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه روزان، ساعت 2:50 بامداد شنبه، یك دستگاه اتوبوس در محور چالوس به كرج در سه راهی دیزین از جاده خارج و واژگون شد. در نهایت برخورد اتوبوس با تیر برق فشار قوی كنار جاده باعث توقف آن می‌شود. سقف این اتوبوس «مان» كه از چالوس به سمت تهران در حركت بود، بعد از برخورد با دكل برق كاملا جدا می‌شود و حادثه‌ای خونین را رقم می‌زند.


بر اساس آمار اعلام شده از سوی هلال احمر، از 28 مسافر اتوبوس، 16 نفر در جا كشته می‌شوند و 12 نفر مصدوم. مصدومان این حادثه به درمانگاه نسا و بیمارستان مدنی منتقل می‌شوند. حال برخی مجروحان این حادثه، وخیم گزارش شده است. اجساد قربانیان حادثه هم به پزشكی قانونی استان البرز منتقل شده‌اند كه 13 نفر از آنها مرد هستند. تا این لحظه، اجساد دو تن از جانباختگان به نام‌های «سامان مقدم» و «مجید جمشیدی» شناسایی شده و اقدامات برای شناسایی هویت دیگر اجساد در حال انجام است.


سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مركز اطلاعات و كنترل ترافیك پلیس راهور ناجا گفته كه علت حادثه، عدم توانایی در كنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت مطمئنه در پیچ راه از سوی راننده اتوبوس به عنوان دلیل اولیه این حادثه تشخیص داده شده است.


نجات 45 شهروند تهرانی از حریق مجتمع مسكونی
45 شهروند خوش شانس تهرانی روز گذشته از میان دود و آتش جان سالم به در بردند. ساعت 23:03 بامداد شنبه، یك مجتمع مسكونی در اتوبان شهید بابایی در شهرك شهید بهشتی تهران دچار آتش‌سوزی شد. آنطور كه سید جلال ملكی، سخنگوی سازمان آتش نشانی گفته، بعد از اعلام حریق به سامانه 125، 5 ایستگاه با تجهیزات به محل حادثه اعزام می‌شوند. آتش‌سوزی در پاركینگ یك مجتمع 10 طبقه باعث شعله ور شدن 5 خودرو شده بود و 15 ماشین دیگر هم خسارت دیده بودند.


دود زیادی همه طبقات را گرفته بود و تعدادی از ساكنین به بالكن‌ها پناه برده بودند. گروهی از آتش نشان‌ها مشغول خاموش كردن آتش‌سوزی ماشین‌ها شدند. گروه دیگر هم 45 نفر از ساكنان ساختمان را از میان دود و آتش نجات دادند. در این حادثه یكی از ساكنان به دلیل سوختگی از ناحیه دست، مصدوم شد كه به مركز درمانی منتقل شد. در نهایت عملیات اطفاء حریق در ساعت 2 بامداد به پایان رسید.


25 دانشجوی دختر از آتش جان به در بردند
شب گذشته همچنین یك خوابگاه دانشجویی دخترانه در خیابان انقلاب در حوالی میدان فردوسی تهران دچار حریق شد كه با حضور به موقع آتش نشانان جان هر 25 دانشجو نجات داده شد. ساعت 4:06 دقیقه بامداد، ماموران آتش نشانی با اطلاع از وقوع حریق در این خوابگاه به محل حادثه اعزام می‌شوند. زیر زمین این خوابگاه دانشجویی سه طبقه به دلیل اتصال سیم‌های برق دچار حریق شده بود و دود همه طبقات را گرفته بود. آتش نشانان توانستند هر 25 دانشجوی محبوس در ساختمان را نجات دهند و عملیات در ساعت 5:47 به پایان رسید. البته 8 نفر از این دانشجویان دچار دودگرفتگی شده بودند كه به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.


مصدومیت 21 دانشجو در تصادف اتوبوس و كامیون
شاید بشود گفت روز گذشته روز بدشانسی دانشجوها هم بود. صبح دیروز، اتوبوس حامل دانشجویان در جاده اصفهان- شیراز با یك كامیون تصادف كرد. غفور راستین، مدیر مركز فوریت‌های پزشكی استان اصفهان دلیل حادثه را خواب آلودگی راننده اتوبوس اعلام كرده و گفته است: ساعت 5 صبح بود كه اتوبوس حامل دانشجویان بعد از برخورد با كامیون جلویی به حاشیه جاده می‌رود. بعد از اطلاع از وقوع حادثه، 7 واحد آمبولانس و همچنین واحدهایی از آتش نشانی و هلال احمر به محل حادثه اعزام می‌شوند. در این حادثه 21 دانشجو دچار مصدومیت می‌شوند كه 11 نفر آنها مرد و 10 نفر آنها زن بودند. 8 نفر از آنها برای درمان به بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا و 13 نفر به بیمارستان آباده منتقل شدند.


اتوبوس دانش‌آموزان معلول هم آتش گرفت
در موردی دیگر، روز اول مرداد، حادثه به سراغ اتوبوس دانش آموزان استثنایی رفت. آنطور كه طاهری، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان البرز می‌گوید، دانش آموزان استثنایی یك دبیرستان پسرانه در كرج اردوی سه روزه‌ای به شمال داشتند كه روز جمعه در مسیر برگشت در 60 كیلومتری قزوین دچار حریق می‌شود. آتش‌سوزی بی دلیل اتوبوس‌ها تقریبا تبدیل به یك امر عادی شده و هر از گاهی خبری از آن منتشر می‌شود. اتوبوس ولوو B12 به دلیل نقص فنی از ناحیه موتور ناگهان دچار آتش‌سوزی می‌شود. 36 دانش آموز معلولی كه در این اتوبوس حضور داشتند، بعد از وقوع آتش‌سوزی به كمك سرپرستان اردو از ماشین خارج می‌شوند و با اتوبوس دیگری به سلامت به خانه برمی‌گردند.


اسیدپاشی این بار روی مامور نیروی انتظامی
در حادثه دیگری كه روز گذشته رخ داد، یك مامور نیروی انتظامی مورد حمله یك اسیدپاش قرار گرفت. به گفته پرویز نمازی، مدیر روابط عمومی بیمارستان شهید مطهری، دو نفر با سوختگی درجه 3 به دلیل اسیدپاشی به این مركز درمانی مراجعه می‌كنند كه یكی از آنها یك فرد عادی و دیگری مامور نیروی انتظامی بوده است. اسید پاشی در منطقه دماوند رخ داده است. علت اسید پاشی هم این بود كه وقتی مامور نیروی انتظامی، حكم تخلیه را برای متهم می‌برد، وی اقدام به اسید پاشی می‌كند. قسمتی از اسید روی خود متهم برمی‌گردد و در نتیجه هر دو نفر دچار سوختگی می‌شوند. سوختگی هیچ كدام از این دو نفر وخیم گزارش نشده است.


خودكشی دختر ۲۳ ساله در دارآباد
خودكشی هم جایی در تیترهای حوادث روز گذشته خبرگزاری‌ها داشت. دختر ۲۳ ساله‌ای با سقوط از طبقه هفتم یك منزل مسكونی در دارآباد تهران، خودكشی كرد. علت خودكشی این دختر جوان، مشكلات خانوادگی گزارش شده است. شاهدان عینی گفته‌اند این دختر بعد از درگیری لفظی با مادرش دست به خودكشی زده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha