تعدادی از تشکل‌های زیست‌محیطی دانشگاه‌های تهران با صدور نامه‌ای از نمایندگان تهرانی فهرست امید، از آنها خواسته‌اند به وضعیت محیط‌زیستی و شهری پایتخت توجه بیشتری داشته باشند.

نامه تشکل‌های محیط‌زیستی دانشجویی به نمایندگان فهرست امید

سلامت نیوز:تعدادی از تشکل‌های زیست‌محیطی دانشگاه‌های تهران با صدور نامه‌ای از نمایندگان تهرانی فهرست امید، از آنها خواسته‌اند به وضعیت محیط‌زیستی و شهری پایتخت توجه بیشتری داشته باشند.


 به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، در بخشی از این نامه آمده است: «امروز پس از گذشت نزدیک به دو ماه از آغاز به کار مجلس دهم شورای اسلامی، فرصت را مناسب یافتیم تا نکاتی چند درباره وضعیت شهر تهران و لزوم ورود و اقدام عاجل شما را در‌این‌باره، یادآوری کرده و با شما در میان بگذاریم. یادآوری نا‌بسامانی‌های شهر تهران تکرار مکررات است. کیست که نداند پایتخت کهن این سرزمین و مردمانش با چه مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند».


نویسندگان این نامه خواستار آن شده‌اند که به کیفیت هوای تهران، وضعیت ترافیکی شهر، فقر ناوگان حمل‌ونقل عمومی و بی‌نتیجه‌بودن اقدامات شهرداری برای ساخت پل‌ها و تونل‌ها که به تعبیر آنها تنها بر گره‌های ترافیکی شهر افزوده، توجه بیشتری شود.


در بخش دیگری از این نامه نیز آمده است: «تهران، پایتخت جمهوری اسلامی ایران، از تاریخ و هویت خود دارد تهی می‌شود و آنچه برای مدیریت شهری این شهر اهمیت دارد، درآمدزایی به وسیله فروش شهر است.

برای ایشان اهمیتی ندارد؛ حتی اگر خیابان ولی‌عصر از چنارهای کهن‌سال خود خالی شود؛ اتفاقی که با روند فعلی به‌زودی رخ خواهد داد. حتی در حومه شهر تهران وضعیت مدیریت شهری بهتر از این نیست. در لواسانات، واقع در شمیرانات تهران در کنار تمام زمین‌خواری‌ها و کوه‌خواری‌ها، شهرداری خود اقدام به ازبین‌بردن درختان و زیستگاه‌های طبیعی به بهانه ساخت دریاچه می‌کند.

در کنار تمام مشکلات گفته‌شده، شیوه فعلی مدیریت شهری و گسترش بی‌ضابطه و بی‌برنامه شهر در زمین و آسمان، پایتخت را بیش‌از‌‌پیش در مواجهه با مخاطرات احتمالی آسیب‌پذیر کرده و تهران را بدل به شهری بی‌دفاع کرده است‌».


تشکل‌های محیط‌زیستی دانشجویی در ادامه خطاب به نمایندگان تهرانی فهرست امید نوشته‌اند: «در تاریخ شکل‌گیری و حضور مجلس، نمایندگان شهر تهران همواره سیاسی‌ترین نمایندگان مجلس بوده‌اند و کمتر از دیگر نمایندگان پیگیر مطالبات موکلان در حوزه انتخابیه خود می‌شدند.


 آنچه موجب شد ما به‌عنوان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های تهران، نماینده قشر دانشجو و وارثان آینده این شهر، شما عزیزان را مخاطب قرار دهیم، نخست یادآوری بحث نظارتی شما نمایندگان و وظایف‌تان در قبال حوزه انتخابیه است. ما از شما انتظار داریم گوش شنوای موکلان خود باشید.


در شهری که مدیریت شهری، از شهرداری تا شورای شهر به دلایلی بیش از یک دهه است در دست طیفی خاص است و وضعیت کنونی حاصل این مدیریت ضعیف بوده است در چنین شهری و در چنین وضعیتی ما از شما نمایندگانِ محترمِ مجلسی که در رأس امور است، تقاضا داریم به داد تهران و مردمانش برسید».


تشکل‌های امضا‌کننده این نامه به این شرح هستند: «خانه سبز»، کارگروه محیط ‌زیست انجمن اسلامی دانشجویان ترقی‌خواه دانشگاه امیر کبیر (پلی‌تکنیک تهران) «نبض سبز»، کمیسیون محیط‌ زیست انجمن اسلامی دانشجویان آزادی‌خواه دانشگاه شهید بهشتی «توسعه سبز»، کمیته محیط ‌زیست و توسعه پایدار انجمن اسلامی آرمان دانشجویان دانشگاه علم و صنعت «صلح سبز»، کمیته محیط ‌زیست مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه امیر‌کبیر کارگروه محیط‌زیست انجمن اسلامی پیشرو دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس «رویش سبز»، کمیته محیط ‌زیست و توسعه پایدار انجمن اسلامی رویش دانشگاه علم و صنعت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha