ک متخصص تغذیه و رژیم غذایی عنوان کرد: مصرف چربی حیوانی اشباع و اسیدهای چرب ترانس موجب آسیب به سلول‌های مغزی و افزایش احتمال سکته می‌شود.

چه بخوریم تا حافظه‌مان تقویت شود؟

سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی عنوان کرد: مصرف چربی حیوانی اشباع و اسیدهای چرب ترانس موجب آسیب به سلول‌های مغزی و افزایش احتمال سکته می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر احمدرضا درستی با اشاره به مواد غذایی مفید برای ارتقا و تقویت حافظه گفت: به افراد توصیه می‌شود در وعده صبحانه از شیر کم‌چرب، میوه، تخم‌مرغ پخته، قهوه، چای و نان سبوس‌دار استفاده کنند. همچنین توصیه می‌شود در این وعده غذایی مهم از مصرف نیمرو، سیب‌زمینی سرخ‌شده، مربا، نان سفید، کیک و بیسکویت به شدت خودداری شود.

این متخصص تغذیه و رژیم غذایی افزود: همچنین برای وعده ناهار به افراد توصیه می‌شود مواد غذایی از قبیل ماهی، سالاد، شیرکم‌چرب، مرغ، گوشت قرمز کم‌چرب، سویا و لبنیات کم‌چرب استفاده کنند و از مصرف غذاهای پرچرب و فست‌فود و انواع نوشابه‌های گازدار به شدت خودداری شود.

وی با بیان اینکه افراد برای تقویت حافظه در وعده شام از غذاهای سبک استفاده کنند، گفت: موادی مانند ماهی، سبزیجات، گوجه‌فرنگی و میوه نیز مفید است و باید از مصرف گوشت گاو، سیب‌زمینی پخته، ذرت و شیرینی به شدت خودداری شود.

مدیرگروه جامع تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: مصرف چربی‌های حیوانی اشباع، اسیدهای چرب ترانس و اضافه‌ وزنی که موجب دیابت می‌شود می‌تواند به سلول‌های مغز آسیب برساند و احتمال سکته را افزایش دهد به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود از مصرف چنین موادی به شدت خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha