عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تعجیل در اجرای طرح تحول سلامت گفت: این طرح متناسب با زیرساخت‌ها نبود و اگر طرح تحول سلامت با شتاب آهسته‌ تری اجرا می‌شد و تطابق بیشتری با واقعیت‌های اجتماعی و اقتصادی داشت، می‌توانست اثربخشی بیشتری داشته باشد.

طرح تحول سلامت باید آهسته‌تر اجرا می‌شد/ این طرح متناسب با زیرساخت‌ها نبود

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تعجیل در اجرای طرح تحول سلامت گفت: این طرح متناسب با زیرساخت‌ها نبود و اگر طرح تحول سلامت با شتاب آهسته‌ تری اجرا می‌شد و تطابق بیشتری با واقعیت‌های اجتماعی و اقتصادی داشت، می‌توانست اثربخشی بیشتری داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری ، همایون یوسفی در همایش دستاوردهای طرح تحول سلامت که روز گذشته  (6 شهریورماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد :‌ در کشور ما انجام کارهای بزرگ در حوزه سلامت دشوار است. امنیت و سلامت و آموزش از وظایف اصلی دولت‌ها می باشد؛ در امنیت به دلیل توجه جدی مسئولان نظام، امنیت در کشور برقرار است ولی در حوزه بهداشت و آموزش به دلیل وضعیت اقتصادی، مشکلات اساسی  وجود دارد.


وی اظهار داشت: اجرای طرح تحول سلامت کار بزرگی بود زیرا در ابتدای کار دولت تدبیر و امید، وضعیت شاخص‌های سلامت به شکلی بود که به توجه جدی نیاز داشت وطرح تحول سلامت به عنوان بزرگ‌ترین طرح اجتماعی علی‌رغم وجود مزایا و معایبی، توانست رضایت‌مندی خوبی در بین مردم ایجاد کند و مردم امنیت و عدالت در درمان را احساس کردند.


نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طرح تحول سلامت توانست ثبات خاطر در جامعه ایجاد کند و انگیزه کاری در پرسنل درمانی و بهداشتی را افزایش دهد و این امر، جای قدردانی دارد اما متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی ‌یکی از مشکلات اجرای طرح تحول سلامت بوده است. همچنین منابع پایداری برای این طرح تعریف نشده و بیشتر به منابع دولتی اتکا شده است و در برنامه ششم توسعه ملی نیز منابع پایداری برای این طرح در نظر نگرفته شده است و این موضوع ممکن است در آینده مشکلاتی جدی تری را ایجاد کند.


یوسفی در پایان خاطر نشان شد: با اجرای طرح تحول سلامت، مشکلات جدیدی پدید آمد و باید این مشکلات را برطرف نمود و در برنامه ششم توسعه ملی، مکمل‌هایی که برای مشکلاتی که در برنامه پنجم توسعه در حوزه بهداشت و درمان وجود داشته، در نظر گرفته نشده است و لازم است دولت و مجلس در این خصوص تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha