مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی گفت : مشکل کمبود اعتبار برای تهیه دستگاه های بی خطر ساز زباله های بیمارستانی با 150 حدود میلیارد تومان حل می شود .

مشکل زباله های بیمارستانی با 150 میلیارد تومان حل می شود
سلامت نیوز : دکتر " عباس زارع نژاد " روز یکشنبه در حاشیه برگزاری همایش روسای ادارات بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان های تابعه  گفت : در زمان حاضر بیمارستان های دولتی حدود 70 میلیارد تومان و حدود همین میزان نیز بیمارستان های خصوصی برای داشتن دستگاه بی خطر ساز زباله به اعتبار نیاز دارند .
به گفته مسوولان وزارت بهداشت ، کمبود اعتبار برای تهیه دستگاه های بی خطر ساز زباله برای بیمارستان ها از جمله بیمارستان های دولتی باعث شده که بخش عمده ای از زباله های بیمارستانی که شامل زباله های ویژه از جمله سوزن های مصرف شده نیز هستند ، بدون اینکه بی خطر شوند توسط شهرداری حمل شده و در طبیعت رها می شود .
براساس برآورد وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی ، بیمارستان های کشور ، روزانه 330 تن زباله بیمارستانی تولید می کنند که از این میزان ، زباله های خطرناک بیمارستانی حدود 60 تا 70 تن را تشکیل می دهند .
مجهز شدن بیمارستان ها به دستگاه های بی خطر ساز زباله از برنامه های آینده وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی است و در زمان حاضر نیز برخی بیمارستان ها این عملیات را انجام داده و به دستگاه های بی خطر ساز زباله تجهیز شده اند .
به گزارش ایرنا امروز حجت الاسلام و المسلمین " حسین اسلامی" عضو کمیسیون اصل 90 نیز در همایش روسای ادرات بازرسی دانشگاه های علوم پزشکی ضمن قطور دانستن پرونده زباله های بیمارستانی در این کمیسیون به خبرنگاران ایرنا و فارس اظهارداشت :‌ اگر مشکل وزارت بهداشت ، مشکل اعتبار باشد این موضوع در مجلس شورای اسلامی قابل پیگیری است .
حجت الاسلام و المسلمین " حسین اسلامی " افزود :‌ با توجه به اینکه فصل ، فصل بودجه در مجلس است می توان این موضوع را در ردیف اعتبارات وزارت بهداشت ، گنجاند.
اسلامی گفت : اگر مشکل وزارت بهداشت ، کمبود اعتبار در تهیه دستگاه بی خطر ساززباله باشد ، این موضوع می تواند در اولویت های کمیسیون تلفیق مجلس و همچنین کمیسیون اصل 90 قرار گیرد.
همایش روسای ادارات بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان های تابعه ، در ستاد مرکز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha