شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 194142

یکی از خبرهای داغ این هفته که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد نه‌تنها رنگ و بوی بهداشتی داشت، بلکه حسابی هم مورد توجه کاربران قرار گرفت؛ خبری با این موضوع که شامپوهای خارجی در ایران پر می‌شوند! حتی در این خبر نام برخی برندهای محصولات مو به چشم می‌خورد که گویا اصلا وارد نمی‌شوند و با این حساب همه تقلبی هستند.

شامپوی خارجی یا ایرانی؟!

سلامت نیوز: یکی از خبرهای داغ این هفته که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد نه‌تنها رنگ و بوی بهداشتی داشت، بلکه حسابی هم مورد توجه کاربران قرار گرفت؛ خبری با این موضوع که شامپوهای خارجی در ایران پر می‌شوند! حتی در این خبر نام برخی برندهای محصولات مو به چشم می‌خورد که گویا اصلا وارد نمی‌شوند و با این حساب همه تقلبی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم آنلاین ، این در حالی است که دبیر انجمن صنایع شوینده ضمن واکنش به این خبر اعلام کرد قاچاقچیان با درج اطلاعات غلط روی محصولات و حتی پرکردن بطری‌ شامپوها در داخل کشور اقدام به فروش آنها می‌کنند. حالا این سوال مطرح می‌شود که واقعا خرید و استفاده از شامپوهای خارجی مارکدار و گران قیمت در حفظ سلامت موها موثر است یا باید با این باور غلط خداحافظی کنیم؟

باید بدانید بسیاری از مردم شامپوهای گران‌قیمت را برای جلوگیری از ریزش مو می‌خرند، در حالی که استفاده از شامپوها و ماسک‌های موی حاوی ویتامین‌ها اصولا تاثیری در جلوگیری از ریزش مو ندارند و پس از شست‌وشو با آب نیز تقریبا از دست می‌روند، بنابراین افزودن آنها به مواد شوینده ارزش چندانی ندارد.

از طرفی ویتامین‌ها بویژه ویتامین‌های C و E خاصیت ضد رادیکال‌های آزاد را دارند و در سطح پوست اگر به حالت ثابت باقی بمانند، می‌توانند تا اندازه‌ای در پیشگیری از آسیب‌های پوستی در مقابل نور آفتاب موثر باشند، ولی روی موهایی که فاقد خواص پوست زنده هستند، چنین اثراتی ندارند. با این حساب بیشتر شامپوهایی که با عنوان جلوگیری از ریزش مو با قیمت‌های گزاف فروخته می‌شوند، در واقع شامپوهای بسیار ملایمی‌ هستند که به ساقه مو آسیب نمی‌رسانند و به نوعی ساقه موهای باقیمانده را محافظت می‌کنند. نکته جالب این که میان برندهای معتبر ایرانی براحتی می‌توان این نوع شامپو را پیدا کرد.

در این صورت ناخواسته گول محصولات تقلبی به ظاهر مارکدار و خارجی را نمی‌خورید و مجبور به صرف هزینه‌های بالا برای خرید شامپو و سایر محصولات مو نیستید. در عین حال براساس میزان چربی پوست سر، نوع شغل و فعالیت فرد، آلودگی محیط، مدل انتخابی مو، استفاده از مواد آرایشی، وجود بیماری‌های پوستی خاص و... باید دفعات شست‌وشوی موها را تعیین کرد. مهم‌ترین ماده پاک‌کننده موها شامپوست و معمولا توصیه می‌شود در هر بار شست و شوی موها دو مرتبه موها را شامپو کنید.

شامپو زدن اول باعث برطرف شدن آلودگی‌ها و چربی‌ها می‌شود و شامپو زدن دوم باقیمانده چربی و سلول‌های مرده را برطرف می‌کند. البته این مساله تا حدودی بستگی به‌شدت آلودگی موها، کیفیت و مقدار شامپوی مصرفی و میزان دمای آب دارد. مثلا در افرادی که هر روز دوش می‌گیرند شاید همان یک دفعه شامپو زدن کافی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha