حقوقی مجلس با تاکید بر ورود مسئولان رفاهی به موضوع کودک فروشی، گفت: درقوانین قضایی و حقوقی قانونی برای جلوگیری و برخورد با کودک فروشی توسط والدین وجود ندارد.

قانونی برای برخورد با کودک‌فروشی توسط والدین وجود ندارد

سلامت نیوز:حقوقی مجلس با تاکید بر ورود مسئولان رفاهی به موضوع کودک فروشی، گفت: درقوانین قضایی و حقوقی قانونی برای جلوگیری و برخورد با کودک فروشی توسط والدین وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، محمدعلی پورمختار ، با اشاره به اینکه قانونی برای جلوگیری از کودک فروشی توسط والدین درقوانین قضایی و حقوقی وجود ندارد، گفت: قوانینی برای جابه جایی کودک دربیمارستان، حین تولد، کودک ربایی و فروش آن وجود دارد اما قوانینی درجهت جلوگیری و برخورد با والدینی که اقدام به قیمت گذاری و فروش کودک خود می‌کنند وجود ندارد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کودک‌فروشی توسط والدین نوعی معضل اجتماعی است، افزود: به طور حتم برای جلوگیری از اتفاقاتی نظیر کودک‌فروشی مسئولان وزارت تعاون و رفاه باید تدابیر ویژه اتخاذ کنند زیرا دلیل اصلی و عمده چنین اتفاقاتی فقر اقتصادی و نداشتن شرایط لازم برای رشد کودک توسط والدین است.

وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته مسئولان برای جلوگیری از افزایش قشر سالمند سیاست‌های فرزندآوری را اجرایی کردند، تصریح کرد: به طور حتم وظیفه دولت است که در شرایطی با وجود فرزندان چند قلو در یک خانواده برای جلوگیری از فروش کودکان از چنین خانواده‌هایی حمایت کند، به طوری که اگر خانواده قادر به نگهداری ازفرزند خود نیست با استفاده از قوانینی و از طریق مراجع قانونی کودک را به خانواده های خواهان فرزند واگذار کند.

پورمختار با تاکید بر اینکه قانونی برای جلوگیری و برخورد با کودک فروشی ازسوی والدین وجود ندارد، گفت: مجلس شورای اسلامی می تواند قوانین لازم و جامع را درخصوص کودک فروشی تصویب کند، اما در حال حاضر مهم ترین مسئله آن است که خانواده های دارای فرزندان چند قلو در تامین هزینه های کودکان خود دچار مشکل هستند و متاسفانه مسئولان اجرایی کشور به ویژه در دولت احساس مسئولیتی درجهت کمک به این خانواده ها ندارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اینکه بارها دیده شده که خانواده‌ها برای رهایی از فرزندان خود آنها را به قتل می‌رسانند، افزود: قبل از آنکه به کودک فروشی به عنوان یک جرم نگاه شود باید ریشه‌های اجتماعی و اقتصادی این مشکل مورد توجه قرار گیرد؛ به طور حتم قبل از ورود دادستانی به این موضوع دیگر مسئولان کشور باید وارد شده و علت را بررسی کنند.

عضو کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مسئولان امور رفاهی باید به این حوزه ورود جدی داشته باشند، تصریح کرد: هیچ محکومیت و مجازاتی برای والدینی که اقدام به فروش کودکان خود می‌کنند در قوانین قضایی وجود ندارد.

طی روزهای اخیر خبری تحت عنوان فروش کودکان 3 قلوی تازه متولد شده در اراک توسط  پدر به بهای 60 میلیون تومان خبرساز شد که سرپرستی آنها پس از بررسی توسط مددکار بیمارستان و دادستانی به سازمان بهزیستی کشور واگذار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha