رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست از جنس امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: کمپین های محیط زیستی شکل جدید و مدرن امر به معروف و نهی از منکر هستند.

پویش‌های محیط زیستی شکل مدرن امر به معروف و نهی از منکر است

سلامت نیوز:رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست از جنس امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: کمپین های محیط زیستی شکل جدید و مدرن امر به معروف و نهی از منکر هستند.

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص جایگاه امربه معروف ونهی از منکر در حفاظت محیط زیست اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در بسط فرهنگ حفاظت از محیط زیست نقش چشمگیری دارد،از اینرو با ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز تفاهم نامه ای را به امضا رسانده ایم.


وی افزود: یکی از زمینه های مهمی که  مورد تاکید، مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری بوده،  این مطلب است که حفاظت از محیط زیست ازجنس امر به معروف و نهی از منکر است.


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: برای حفظ محیط زیست و جلوگیری ازتخریب و آلودگی؛ما مردم را دعوت میکنیم به اینکه رفتارهایشان  حفاظتی بوده و قدر طبیعت را بدانند و نهی می کنیم از اینکه آلودگی، تخریب و خسارت آفرین در طبیعت باشند چراکه بسیاری  از خسارت ها جبران ناپذیر می شوند. 


ابتکار با بیان اینکه مسائل محیط زیست علمی هستند و محیط زیست کشورمان بیشتر از گفتار به رفتار نیازمند است، افزود: ارتقاء  سطح دانش نسبت به محیط زیست در جهت اطلاع رسانی به مردم، رفتار صحیح شخص آمر در خصوص حفظ مسائل محیط زیستی ،تذکر به متخلفان و مجرمان تخریب کننده محیط زیست و گزارش به مراجع عالی در آخرین مرحله  از مراحل اجرایی امر به معروف و نهی از منکر در عرصه حفاظت از محیط زیست است.


وی افزود: تخریب محیط زیست جرم بوده و طبق هماهنگی و تعامل خوب انجام شده با مجلس و قوه قضائیه با متخلفان این عرصه برخورد خواهیم داشت.
معاون رئیس جمهور درباره تکالیف سازمان محیط زیست در امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: آموزش و اطلاع رسانی به مردم،هم افزایی با همیاران امر به معروف و نهی از منکر در ماموریت های مشترک، ارتقا سطح آگاهی ها، دعوت به رعایت از اصول های حفاظت از محیط زیست، تذکرشهروندان از بابت وقوع رفتارهای مخرب همانند رهاسازی زباله،قطع درختان ،آلوده کردن آب سالم وغیره از اهم وظایف سازمان حفاظت محیط زیست است.


ابتکار تاکید کرد:نباید اجازه دهیم که رفتار مخرب یک شخص طبیعت و در نهایت زندگی اکوسیستم و افراد آن منطقه را با تهدید مواجه کند، چراکه طبیعت متحمل این خسارت می شود، همه شهروندان باید نسبت به این موضوع هشیار و حساس باشند که با این روند قطعا تخلفات کاهش می یابد.


وی تصریح کرد: امروزه در تمام دنیا،این شهروندان هستند که ازمحیط زیست به عنوان حقوق عامه و ثروت عمومی دفاع می کنند،همانطور که یک فرد نمی تواند از ثروت شخصی خود بگذرد پس به همین نسبت نباید به راحتی از تخریب به ثروت عمومی محیط زندگی اش بگذرد.


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه برخی ها امربه معروف و نهی از منکر را تنها محدود به یکسری مسائل خاص و برخورد می دانند، افزود: باید  این ذهنیت و تصور غلطی که درجامعه رسوخ  کرده را اصلاح کنیم، چراکه موضوع امر به معروف و نهی از منکر وسیع تر از این موارد است.


ابتکارگفت: کمپین های متنوعی در عرصه محیط زیست وجود دارد که برخی از آنها بدست مردم و برخی دیگر از جانب سازمان محیط زیست راه اندازی شده اند،این پویش ها شکل مدرن و امروزی  امر به معروف و نهی ازمنکر است و مردم را برای حفاظت از محیط زیست دعوت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha