جراحان مرکز پزشکی برانکس در نیویورک موفق شدند دوقلوهای به‌هم‌چسبیده از ناحیه سر را بعد از ۲۰ ساعت عمل جراحی با موفقیت از هم جدا کنند.

عکس/دوقلوهای بهم‌چسبیده از سر با موفقیت از هم جدا شدند

سلامت نیوز: جراحان مرکز پزشکی برانکس در نیویورک موفق شدند دوقلوهای به‌هم‌چسبیده از ناحیه سر را بعد از ۲۰ ساعت عمل جراحی با موفقیت از هم جدا کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، در یک عمل جراحی کم‌نظیر، جراحان بیمارستانی در نیویورک موفق شدند دو برادر دوقلوی 13 ماهه را که از ناحیه سر به هم چسبیده بودند با موفقیت از یکدیگر جدا کنند.

بر اساس گزارش دیلی‌میل، این عمل جراحی در بیمارستان کودکان مرکز پزشکی منطقه «برانکس»(Bronx) نیویورک با موفقیت انجام شد.


«انیاس» و «جیدن» مک‌دونالد(Anias and Jadon McDonald) در ماه سپتامبر سال گذشته (2015 میلادی)  درحالی که از ناحیه سر به یکدیگر چسبیده بودند، در نزدیکی شیکاگو در ایالت ایلینوی آمریکا، به دنیا آمدند.

آنها روز پنج‌شنبه (22 مهر 1395) برای یک عمل جراحی 2.5 میلیون دلاری راهی اتاق عمل شدند تا در  یک عمل جراحی خطرناک و 20 ساعته، شانس خود را برای یک زندگی عادی و مستقل امتحان کنند که با موفقیت همراه شد.

با این وجود چند ماه آینده برای ادامه زندگی این دو قلو بسیاری حیاتی است و آنها باید بتوانند دوران نقاهت را با موفقیت پشت سر بگذرانند.

«نیکل»(Nicole) و «کریستین»(Christian)، والدین این دو کودک، تأکید دارند فرزندانشان در همین وضعیت، کامل هستند، اما برای این که فرصت یابند یک زندگی عادی را تجربه کنند، به «بیمارستان مونته‌فیور برانکس»(Bronxs Montefiore Hospital) در نیویورک آمده‌اند تا کودکان خود را به یکی از جراحان  معروف در عمل جداسازی دوقلوها بسپارند.

دکتر «جیمز گودریچ»(James Goodrich) تاکنون 7 عملی جراحی موفق جداسازی دوقلوها را انجام داده و به همین خاطر مشهور شده است.

این عملی جراحی برای بسیاری از ایرانی‌ها یادآور لاله و لادن بیژنی دوقلوهای به هم چسبیده ایرانی است که در عمل جراحی خود برای جداسازی به فاصله چند ساعت از یکدیگر درگذشتند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha