به گفته رییس سازمان ملی استاندارد گزارش تحلیلی بنزین آماده شده و در حال ارسال به سازمان‌های ذیربط است و این در حالی است که همه آلایندگی مربوط به بنزین نیست و گازوئیل نیز مورد بررسی قرار گرفته که گزارش تحلیلی آن ظرف چند روز آینده آماده می‌شود.

گزارش کیفیت بنزین آماده است

سلامت نیوز:   به گفته رییس سازمان ملی استاندارد گزارش تحلیلی بنزین آماده شده و در حال ارسال به سازمان‌های ذیربط است و این در حالی است که همه آلایندگی مربوط به بنزین نیست و گازوئیل نیز مورد بررسی قرار گرفته که گزارش تحلیلی آن ظرف چند روز آینده آماده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نیره پیروزبخت امروز (شنبه) در نشستی خبری به مناسبت روز جهانی استاندارد با بیان این‌که استاندارد یورو ۵ هنوز اجباری نشده است، درباره بازنگری استانداردهایی یورویی و افزایش تعداد آنها، اظهار کرد: خودروهایی که از گذشته تولید می‌شده‌اند مورد نظارت قرار می‌گیرد تا بتواند استانداردهای جدید را کسب کند و در مورد قراردادهای جدید خودرویی که با کشورهای خارجی امضاء می‌شود هم مشکلی نخواهیم داشت.

وی افزود: با توجه به این‌که اغلب این قراردادها با خودروسازان اروپایی است و استانداردهای اروپا با استانداردهای ایران مطابقت دارد، انطباق خودروهای تولید شده با استاندارد ایران به صورت بندی نانوشته در این قراردادها وجود دارد.

به گفته رییس سازمان ملی استاندارد، در زمان انعقاد قراردادها صحبتی با استاندارد نشد، اما پس از آن با سازمان ملی استاندارد مشورت شد که بر این اساس سازمان ملی استاندارد به دنبال این است که پیش از خروج خودرو از خط تولید کارهای استاندارد آن به اتمام رسیده باشد.

پیروزبخت همچنین درباره‌ مشکلات برخی نازل‌های سوخت تصریح کرد: در مورد نازل‌های سوخت بازرسی‌های دوره‌ای داریم، اما به این صورت که شایعه شده است که این نازل‌ها مشکلاتی مبنی بر کم‌فروشی دارند نیست.

وی اضافه کرد: در استان تهران توسط مردم چند مورد به ما اطلاع‌رسانی شد و با بررسی‌هایی که به عمل آمد مشخص شد آن‌طور نبود که مردم می‌گفتند.

رییس سازمان ملی استاندارد با بیان این‌که در دنیا بیش از ۲۰۰ برند حلال از سوی بخش‌های خصوصی تولید و صادر می‌شود که نظارتی بر آنها نیست، اظهار کرد: این موضوع دغدغه‌ای را برای کشورهای اسلامی به وجود آورد که سازمان استاندارد و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی را تشکیل دهند که تاکنون کار تدوین استانداردها انجام شده و پس از آن بحث اجرای استاندارد است که در دستور کار قرار دارد.

به گفته پیروزبخت، قرار است در آینده به جای ۲۰۰ برند تنها یک برند حلال داشته باشیم که همه تولیدکننده‌ها در دنیا براساس آن برند تولید کنند.

وی با بیان این‌که سه پروانه غذای حلال در هفته گذشته در قزوین، قم و اصفهان به عنوان اولین پروانه‌ها صادر شده است، ادامه داد: احتمالا امروز چهارمین پروانه در مشهد مقدس صادر می‌شود که این پروانه‌ها مربوط به کشتارگاه‌های مرغ است و به زودی در خصوص دام، زعفران و پسته نیز صادر می‌شود.

رییس سازمان ملی استاندارد همچنین با بیان این‌که گزارش تحلیلی بنزین آماده شده و امروز برای دستگاه‌های ذیربط ارسال می‌شود، بیان کرد: همه آلایندگی مربوط به بنزین نیست و گازوئیل نیز یکی از مشکلاتی است که وجود دارد و به رغم این‌که اجباری برای ما وجود ندارد به بحث گازوئیل ورود کردیم که گزارش آن در دست تحلیل است و تا چند روز آینده آماده می‌شود.

پیروزبخت در ادامه با اشاره به مشکلات بسیاری از آسانسورهای مورد استفاده در سطح شهر به ویژه در دستگاه‌های دولتی، تصریح کرد: از ۲۶۵۰ مورد بازرسی که از آسانسورهای دستگاه‌های دولتی انجام شد تنها ۳۷ مورد با استاندارد مطابقت داشتند و هشدارهای لازم در خصوص آسانسورهای غیراستاندارد به دستگاه‌های دولتی داده شده است.

وی ادامه داد: براین اساس مدیران و مسئولان سازمان‌های دولتی که اتفاقی برای آسانسورهایشان بیفتد در صورت بروز حادثه باید پاسخگو باشند.

رییس سازمان ملی استاندارد همچنین با بیان این‌که تاکنون ۳۰ هزار استاندارد ملی تدوین شده که بیش از یک سوم آن در سه سال اخیر بوده است، اضافه کرد: استانداردهایی که تدوین می‌شود باید به گونه درستی اجرا و عمل شود که ما براین اساس بیشتر اجرا را به ذی‌نفعان واقعی می‌سپاریم و نظارت را خودمان انجام می‌دهیم.

پیروزبخت با بیان این‌که در حال حاضر ۲۷ هزار پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده است به انجام حدود یک میلیون بازرسی در سه سال اخیر در سطح بازار اشاره کرد و ادامه داد: یکی از فعالیت‌های ما بازرسی از ایستگاه‌های سی ان جی بود که تا سال ۱۳۹۳ توجه زیادی به آنها نمی‌شد و از بازرسی ۲۵۰۰ واحد از ایستگاه‌های سی ان جی هشدارهای لازم به موارد غیراستاندارد داده شد و حدود ۱۰۰ مورد را نیز تعطیل کردیم. 

وی با اشاره به امضای موافقت‌نامه‌های چند جانبه برای اعتبار گواهی‌نامه‌های استاندارد در سایر کشورها، بیان کرد: در اولین اقدام موفق شدیم موافقت‌نامه‌های چند جانبه با کشورهای عضو PAC را امضاء کنیم که براساس آن گواهی‌نامه‌های ما در ۳۲ کشور جهان معتبر است.

رییس سازمان ملی استاندارد در خصوص استفاده از روغن پالم در مواد غذایی با توجه به برای افزایش واردات پالم نیز گفت: میزان واردات به عهده سازمان تنظیم بازار است، اما زمانی که  وارد شود بررسی کیفی آن به عهده ماست.

به گفته پیروزبخت محصولات لبنی باید چربی حیوانی داشته باشد و حتی اگر از بهترین نوع روغن نباتی در آنها استفاده شود به غیر از مواردی که استاندارد اجازه داده تقلب است؛ بنابراین موضوعی در خصوص استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی وجود ندارد.

وی با بیان این‌که در خصوص واردات محدودیتی برای اجرای استانداردهای ملی وجود ندارد، اظهار کرد: ما در زمان تحریم هم از استانداردهای خود کوتاه نیامدیم و سطح آنها را پایین نیاوردیم و حتی خیلی از محموله‌ها نیز در آن زمان مرجوع شد.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha