نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد شیرین‌کننده‌های مصنوعی می‌توانند در فرآیند باروری به روش لقاح مصنوعی (IVF) خلل ایجاد کنند.

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد شیرین‌کننده‌های مصنوعی می‌توانند در فرآیند باروری به روش لقاح مصنوعی (IVF) خلل ایجاد کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، در این بررسی آمده است شیرین کننده‌های مصنوعی می‌تواند برای زنانی که به روش لقاح مصنوعی باردار می‌شوند از قند مضرتر باشند.

به گفته محققان، هم قند و هم شیرین کننده‌های مصنوعی موجود در نوشیدنی‌های شیرین و قهوه تاثیر مخربی بر نتیجه درمان باروری به روش لقاح مصنوعی دارد.

در این مطالعه از ۵۲۴ زن که تحت درمان به روش لقاح مصنوعی قرار گرفته‌اند در مورد مواد خوراکی مصرفی‌شان همچون نوشیدنی‌های شیرین و قهوه‌های شیرین شده با قند و شیرین کننده‌های مصنوعی سوال‌هایی پرسیده شد.

محققان برزیلی به بررسی سلول‌های تخمک این بیماران پرداخته و کیفیت جنین‌های رشد یافته از این سلول‌های تخمک را ارزیابی کردند. این محققان دریافتند مصرف نوشیدنی‌های شیرین حاوی هر دو نوع قند می‌تواند تاثیرات منفی بر تخمک و جنین بگذارد و میزان باروری را کاهش دهد و بنابر این نوشابه‌های حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی نه تنها برتری به نوشابه‌های حاوی قند ندارند بلکه گاهی حتی می توانند از آن هم مضرتر باشند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، "گابرئیلا هالپرن" یکی از محققان این مطالعه از گروه پزشکی باروری در برزیل گفت: عموم مردم معتقدند شیرین کننده‌های مصنوعی از مواد قندی معمول سالم‌تر هستند و نسبت به خطراتی که مصرف نوشیدنی‌ها و خوراکی‌هایی با کالری‌ کاهش‌یافته دارد آگاه نیستند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha